Sökning: "e-förtroende"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet e-förtroende.

  1. 1. E-lojalitetens komplexitet : En kvalitativ studie om skiftningar i e-lojalitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Waak; Marcus Olsson; [2016]
    Nyckelord :E-handel; modebranchen; e-lojalitet; e-tillfredsställelse; e-förtroende; e-handelskvalitet;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har belyst hur viktigt det är med lojala kunder. Det har däremot varit problematiskt att hitta ett samband mellan attitydmässig och beteendemässig lojalitet. LÄS MER

  2. 2. The role of blogging for Influencer Marketing in the Swedish fashion and lifestyle industry. : How is Influencer Marketing an effective marketing strategy for the Fashion & Lifestyle Industry in Sweden to reach a female target group?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sofia Stenström; Vendela Vallentinsson; [2016]
    Nyckelord :Stealth Marketing; Celebrity Endorsement; E-word of mouth; Influencer Marketing; Bloggar; Produktplacering; E-förtroende; Generation Y;

    Sammanfattning : Titel: The role of blogging for Influencer Marketing in the Swedish fashion and lifestyle industry. Datum: 2016-05-20 Nivå: Kandidatuppsats Författare: Sofia Stenström och Wendela Wallentinsson Handledare: Ulf Aagerup Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka och upplysa om Influencer Marketing. LÄS MER

  3. 3. Försvinner med ett klick? : En studie om vad kunder efterfrågar för att de ska bli lojala online.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Antonia Andersson; Ida Gardinge; [2012]
    Nyckelord :lojalitet online; e-lojalitet; konsumentperspektiv; e-upplevt värde; e-kvalitet; e-tillfredsställelse; e-förtroende;

    Sammanfattning : Andelen svenskar som handlar online växer vilket skapar en stor potential för företag att öka sina intäkter på internet. Konkurrensen är dock hård vilket innebär att webbutiker måste arbeta med att få konsumenter att handla från just sin butik. LÄS MER