Sökning: "e-handel design"
Visar resultat 1 - 5 av 176 uppsatser innehållade orden e-handel design.
1. Dark patterns påverkan på användarens känslor : en kvalitativ studie på två e-handelswebbplatser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : In today's society more and more people are consuming both clothes and groceries using websites online. With a few clicks, users have access to a wide range of products and services. However, many of these e-commerce sites also contain design intended to control users through dark patterns. LÄS MER
2. Är en generös returpolicy e-handlarnas undergång? - En analys av affärsmodeller kopplat till den strategiska hantering av returer inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En hög andel returer inom e-handel innebär en stor kostnad för företagen. Studien är en deduktiv kvalitativ studie av aktörer inom modehandel på internet. Den syftar till att undersöka aktörer med olika affärsmodeller och hur de hanterar returer, samt vad det innebär för konsekvenser. LÄS MER
3. Utveckling av wiki för e-handel : Vägledande designprinciper
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Denna studie undersöker hur unga organisationer med växtvärk i behov av att hantera samlad kunskap kan hjälpas genom identifiering och utveckling av designprinciper från tidigare forskning om kunskapshantering. Genom att analysera och applicera dessa designprinciper i organisationens kontext har utveckling av en konceptuell modell av en wiki utförts. LÄS MER
4. Utveckling och utvärdering av ett adminverktyg i e-handelsplattformen Litium
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I takt med att användandet av e-handelsplattformar växer tillkommer även högre krav på att underhållsjobb, till exempel generera filer och rensa loggar, förvaltas effektivt. Motillo, ett karlstadbaserat konsultföretag inriktade på e-handel och digitala affärer, använder e- handelsplattformen Litium. LÄS MER
5. Tillit vid e-handel av tjänster - påverkande faktorer och designprinciper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Tillit är en avgörande faktor för att främja användning och tillämpning av e-handel. Genom att skapa en tillitsfull relation mellan kunden och leverantören ökar möjligheterna för lojala kunder. Tillit inom e-handel av varor uppnås genom flera faktorer, däribland tydlig struktur och konsekvent design. LÄS MER