Sökning: "e-handel effekt"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden e-handel effekt.

  1. 1. Gamification inom e-handel utifrån ett kundperspektiv : En studie om hur kunden upplever gamification inom en ehandelsverksamhet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Arvidsson Matsson; [2023]
    Nyckelord :Gamification; spelelement; kund; e-handel; kundupplevelse; tillit etik;

    Sammanfattning : Gamification kan definieras som användning av spelelement i icke-spelkontexter. Det huvudsakliga syftet till att implementera gamification i ett system är att använda spelmekanismernas egenskaper för att motivera vissa beteenden hos människor. LÄS MER

  2. 2. E-HANDEL OCH CONTAINERBOARDMARKNAD UNDER PANDEMIN : En empirisk studie om Covid-19 pandemins effekter på e-handel och dess effekter på efterfrågan på fiberbaserade förpackningsmaterial

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Nationalekonomi

    Författare :Aleksi Viitala; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Utbrottet av Covid-19 pandemin hade oförutsedda konsekvenser för vårt dagliga liv. För att skydda befolkningen från smittan fattade myndigheter och politiker i många länder beslut om att på olika sätt begränsa rörligheten i samhället på ett sätt som vi inte har sett i Europa sedan andra världskriget. LÄS MER

  3. 3. Returproblematiken inom e-handel i tre svenska fast fashion företag En kvalitativ studie med fokus på returpolicys och proaktivt strategiskt arbete i syfte att minska returgraden och i förlängningen klimatavtrycket.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Göransson; Amanda Hedegård; Julia Ohlin; [2022-07-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med syftet att identifiera kritiska faktorer som bidrar till e-handelsföretags returandelar och dess klimatavtryck, så behandlar rapporten returhantering vilket är ett begrepp som inkluderar avoidance, gatekeeping och returpolicys. I studien har det gjorts ett genomgående grundantagande att klimatpåverkan är en indirekt effekt av returgraden, som korrelerar negativt med en ökad returandel. LÄS MER

  4. 4. Breaking the Time Preference : A study of home delivery

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Gustav Alvinsson; [2022]
    Nyckelord :Time preference; last-mile delivery; consumer preference; Tidspreferens; last-mile delivery; frakt; fraktpreferens; konsumentpreferenser;

    Sammanfattning : Bakgrund. E-handel ökar ständigt, och med det även frakt av ehandelsvaror. Frakten som skrivs om i den här studien syftar till den frakt som sker mellan en återförsäljare och en slutkonsument. Denna är i texten kallad last-mile delivery. LÄS MER

  5. 5. “Jag vill ha det hon har” - En kvalitativ studie om influencers påverkan på konsumenter vid köp av kläder på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nima Ghanbarzadeh; Bahar Isa; [2022]
    Nyckelord :Kläder; köpprocess; influencers; sociala medier; Instagram; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digitalisering, sociala medier och e-handel, tre ord som upptar en stor del av världen idag och nästan hela befolkningen är aktiva inom en eller flera områden. Dessutom har ett nytt fenomen uppkommit och är här för att stanna; influencers. LÄS MER