Sökning: "e-handel enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden e-handel enkät.

  1. 1. Tillit vid e-handel av tjänster - påverkande faktorer och designprinciper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lara Hinz; Lovisa Lövgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tillit är en avgörande faktor för att främja användning och tillämpning av e-handel. Genom att skapa en tillitsfull relation mellan kunden och leverantören ökar möjligheterna för lojala kunder. Tillit inom e-handel av varor uppnås genom flera faktorer, däribland tydlig struktur och konsekvent design. LÄS MER

  2. 2. Faktorer som ökar arbetstillfredsställelsen och arbetsmotivationen hos anställda inom handels : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Emma Widström; [2023]
    Nyckelord :Job satisfaction; work motivation; hygiene factors; motivation factors; trade employees; Arbetstillfredsställelse; arbetsmotivation; hygienfaktorer; motivationsfaktorer; handelsanställda;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur upplevelsen av olika arbetssituationer predicerar arbetstillfredsställelse och arbetsmotivation hos handelsanställda. Arbetssituationerna utgjordes av hygienfaktorerna ledarskap och tidsupplevelse samt motivationsfaktorerna individuella inre upplevelser och autonomi från Herzbergs tvåfaktorteori. LÄS MER

  3. 3. Framtagande av en prototyp som stöder ett mer hållbart konsumtionsbeteende gällande e-returer

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lara Johannesdottir; Tilde Berg; [2023]
    Nyckelord :E-returns; persuasive design; e-commerce; grounded theory; Sustainable Interaction Design; E-returer; persuasive design; e-handel; grundad teori; Sustainable Interaction Design;

    Sammanfattning : På grund av den ökade klädkonsumtionen inom e-handeln har antalet digitala returer ökat markant, vilket har bidragit till ohanterbara mängder returer för återförsäljare inom e-handeln. En stor mängd av dessa returer slängs eller bränns upp och orsakar på så sätt negativ påverkan på miljön. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters uppfattningar av miljöpåverkan från e-handel - En undersökning av unga konsumenters uppfattningar av miljöpåverkan för olika leveransalternativ vid e-handel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Ljungberg; [2022-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den globala uppvärmningen är ett ämne som ofta lyfts fram i media och som kräver att samhället gör vissa förändringar för att minska på utsläppen av växthusgaser. I Sverige står transport för en tredjedel av dessa utsläpp. LÄS MER

  5. 5. Breaking the Time Preference : A study of home delivery

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Gustav Alvinsson; [2022]
    Nyckelord :Time preference; last-mile delivery; consumer preference; Tidspreferens; last-mile delivery; frakt; fraktpreferens; konsumentpreferenser;

    Sammanfattning : Bakgrund. E-handel ökar ständigt, och med det även frakt av ehandelsvaror. Frakten som skrivs om i den här studien syftar till den frakt som sker mellan en återförsäljare och en slutkonsument. Denna är i texten kallad last-mile delivery. LÄS MER