Sökning: "e-handel fysisk butik"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden e-handel fysisk butik.

  1. 1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  2. 2. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Nilsäter; Anton Henriksson; [2023]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; digital marknadsföring; e-handel; online mathandel; köpbeslut;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters uppfattningar av miljöpåverkan från e-handel - En undersökning av unga konsumenters uppfattningar av miljöpåverkan för olika leveransalternativ vid e-handel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Ljungberg; [2022-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den globala uppvärmningen är ett ämne som ofta lyfts fram i media och som kräver att samhället gör vissa förändringar för att minska på utsläppen av växthusgaser. I Sverige står transport för en tredjedel av dessa utsläpp. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters beteenden och attityder till e-handel av livsmedel : - coronapandemins påverkan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Kevin Hortlund; Filip Karlsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Andelen köp som sker via e-handeln har ökat under de senaste åren och fortsätter öka för varje år som går. Vilket härleds till att människor blir bättre och bättre på att anpassa sig till ny teknologi som träder fram på marknaden. Detta gör också att människor blir mer benägna att använda sig av teknologiska lösningar. LÄS MER

  5. 5. Förändrade handelsbeteenden till följd av Covid-19 pandemin? : En studie om e-handeln och dess konsekvenser för svenska stadskärnor med utgångspunkt i Värmlands län.

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Tova Gille; Klara Näsman; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; Shopping habits; Covid-19 pandemic; City center; Physical shopping; E-handel; Handelsbeteenden; Covid-19 pandemin; Stadskärna; Fysisk handel;

    Sammanfattning : Uppsatsarbetet syftade till att undersöka hur konsumenters handelsbeteenden förändrats till följd av Covid-19 pandemin samt ta reda på vilka konsekvenser detta medför i svenska stadskärnor. Studien tar avstamp i e-handelns expansion före och under pandemin och har sin utgångspunkt i Värmlands län. LÄS MER