Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. De kom, de klickade, de övergav

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Kim Thurow; [2022]
    Nyckelord :webbstatistik; e-handel; övergivna kundkorgar; logistisk regression; B2C; köpresa; digital analys; retail; statistik.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis analyses web statistics belonging to a national B2C e-commerce in retail. The purpose of the thesis is to investigate abandoned carts amongst logged in customers with at least one product added in to their cart and at least one visit to the payment page. LÄS MER

  2. 2. E-handelsreturer av möbler och heminredning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anabela Milakovic; Muhamed Ribo; [2019]
    Nyckelord :returhantering; E-handel; gatekeeping; logistik; avoidance;

    Sammanfattning : Tillväxten i e-handelsbranschen har under de senaste åren ökat och i takt med detta ökar returer inom e-handeln. Returhantering är en oönskad process inom e-handelsbranschen då de inte tjänar något på det samtidigt som det är en kostsam process. Möbler och e-handel har inte alltid gått hand i hand tills början av 2013. LÄS MER

  3. 3. E-handelsreturer inom heminredning och möbler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Alexander Israelsson; Fredrika Wallberg; [2016]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Return Management; E-handel; Returer; Returprocess; heminredning och möbler;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tillväxten i den svenska e-handelsmarknaden har under de senaste åren ökat och i takt med detta ökar e-handelsföretagens returer. Ehandelsföretagen ser ofta returprocessen som ett onödigt ont och som en kostsam post. LÄS MER

  4. 4. Hur blir du kompis med kunden? : En studie om kundrelationer i olika försäljningskanaler inom möbel- och heminredningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Andréa Engvall; Madelene Fredriksson; [2015]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Relationer; E-handel; Multikanalhandel; Möbler och heminredning.;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur styrs och hanteras kundrelationer av detaljister inom möbel- och heminredningsbranschen beroende på försäljningskanal?   Syfte: Ge en djupare förståelse för branschen samt undersöka om det finns skillnader respektive likheter vid relationsbyggande beroende på om detaljisten har en online närvaro eller bedriver multikanalhandel.   Metod: Uppsatsen har grundats på en kvalitativ metod. LÄS MER

  5. 5. AllWorkIt.se- en affärsplan om unika arbetskläder på internet

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JENNIE MIKAELSSON; ALEXANDRA JAKOBSSON; [2010]
    Nyckelord :business plan; business idea; e commerce; workwear; marketing;

    Sammanfattning : Syftet med vårt arbete var att utforma en affärsplan, där idén är att sälja arbetskläder till privatpersoner via e-handel. Bakgrunden är att vi ser ett ökat intresse för fritidsaktiviteter hos privatpersoner som kräver någon form av arbetskläder. LÄS MER