Sökning: "e-handel ica"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden e-handel ica.

  1. 1. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Nilsäter; Anton Henriksson; [2023]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; digital marknadsföring; e-handel; online mathandel; köpbeslut;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER

  2. 2. AI:s påverkan på e-handelslager

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Randj Karadaghi; Mustafa Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; E-commerce; Automation; Digitization; Machine Learning; Artificiell intelligens; E-handel; automation; digitalisering; Maskininlärning;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker implementeringen av AI-teknologi på e-handelslager samt effekten av implementeringen på de anställda. Studien använder sig av kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder. LÄS MER

  3. 3. Covid-19s påverkan på Ica Maxis e-handel En kvalitativ studie om covid-19s effekter på Ica Maxis e-handel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Ekelöf; Sanna Kristoffersen; Märtha Tilk; [2022-07-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Covid-19s påverkan på Ica Maxis e-handel Författare: Cecilia Ekelöf, Sanna Kristoffersen och Märtha Tilk Bakgrund: I samband med covid-19 infördes restriktioner och den fysiska kontakten mellan människor var tvungen att minska, vilket ledde till en enorm ökning av användandet av digitala tjänster, såsom e-handel. En av de branscher som i stor utsträckning påverkades av detta var dagligvarubranschen. LÄS MER

  4. 4. E-handelns påverkan på dagligvaruhandeln En studie om e-handelns och covid-19-pandemins effekter på butikers verksamhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Brynzér; Sofia Samuelsson; [2021-06-30]
    Nyckelord :Dagligvaruhandel - e-handel – covid-19 - change management - digital transformation - last mile - köpprocessen - e-handelsbarriärer; Grocery trade – e-commerce – covid-19 – change management – digital transformation – last mile - The buyer decision process - e-commerce barriers;

    Sammanfattning : Bakgrund: Internets framväxt har kommit att förändra marknadsstrukturen för många branscher och det går att urskilja att det skett ett skifte där handeln i allt större utsträckning gått från traditionell butikshandel till handel på nätet. Inom livsmedelsbranschen har e-handel varit något som på senare år har kommit att växa sig allt större. LÄS MER

  5. 5. E-handel i dagligvaruhandeln : En fallstudie av Ica och Coop

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Frida Mellnert; Felicia Wåhlander; [2021]
    Nyckelord :Financial management; e-commerce; grocery store; covid-19; strategy; control package; situation; Ekonomistyrning; e-handel; dagligvaruhandel; covid-19; strategi; styrpaket; situation;

    Sammanfattning : Dagligvaruhandeln har i många år präglats av stor osäkerhet och okunskap där ansvariga chefer inte har haft full förståelse för följderna som uppkommer genom resultatet av deras beslut. Under våren 2020 utbröt covid-19, en pandemi som skakade om hela världen. LÄS MER