Sökning: "e-handel informatik"
Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden e-handel informatik.
1. Exploring AI in Swedish E-commerce: A Qualitative Study on Factors Influencing AI Implementation and its Challenges
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : This thesis focuses on the adoption of AI within e-commerce in Sweden. A qualitative approach was adopted, interviewing professionals working in the e-commerce sector. Results were presented using the Technology-Organization-Environment (TOE) framework. LÄS MER
2. Framgångsfaktorer för värdeskapande kundupplevelser i förköpsstadiet, med särskilt fokus på hållbarhetsaspekter, ur ett relationsperspektiv mellan en e-handlare och individuella konsumenter : En fallstudie inom deVal Sweden AB
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : E-handeln har medfört nya möjligheter för både konsumenter och e-handlare med dess tillgänglighet och breda marknad. Med en bred marknad, vilket inom e-handeln kan bli världsvid, tillkommer en hård konkurrens för e-handlare. Den hårda konkurrensen i kombination med den nuvarande inflationen utmanar e-handlare i en tuff tid. LÄS MER
3. Svenska e-handlares acceptans av metoder för datainsamling på Internet: En kvalitativ studie om e-handlares uppfattningar av påverkande faktorer vid utfasningen av third-party cookies
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : E-handelsindustrin har länge använt sig av third-party cookies för att spåra internetanvändare, men 2024 kommer dessa att ha fasats ut från de största webbläsarna. Det nuvarande kunskapsläget kan varken besvara vad e-handlarna anser vara alternativ till third-party cookies eller vilka faktorer som leder till acceptans av dessa. LÄS MER
4. Förpackningsdesign och dess betydelse inom e-handeln : En studie om hur kvalitet kan kommuniceras online med hjälp av visuella aspekter
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The digitalization has contributed to a large increase in e-commerce during the last few years. The increase of internet shopping means that the customer’s first impression of a product nowadays often occurs online. LÄS MER
5. Digital tillgänglighet för synnedsatta : En undersökning kring brister och avsaknad avtillgänglighet på e-handelssidor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : I en värld som ständigt digitaliseras krävs åtgärder för att alla människor ska kunna känna siginkluderade. Vid bristande digital tillgänglighet exkluderas en stor del av de potentiellaanvändarna av en webbsida, bland annat personer som lever med synnedsättningar. LÄS MER