Sökning: "e-handel jönköping"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden e-handel jönköping.
1. Dagligvaruhandelns effektiva och hållbara e-handel : Förslag på hantering av sista milen alternativ för ehandel
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Abstract Purpose – The purpose of the study is to explore which possible last mile alternativesare beneficial for the development of the grocery trade in e-commerce. The deliveryalternatives will have a strong focus in that the last mile deliveries are optimized,efficient and sustainable. LÄS MER
2. The Environmental Impact of E-commerce : A comparative analysis of CO2e emissions in e-commerce and traditional retailing
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore the environmental impact of e-commerce, considering the effects on CO2e emissions from transportation and implications on product packaging. Method: The research approach used in the study is an exploratory single case study design. LÄS MER
3. User interface design in e-commerce and its impact on consumer trust
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : E-commerce is at an all-time high and it is growing larger every year. Fore-commerce companies to keep up with the growing market, the question ofconverting a visitor into a customer becomes increasingly relevant. LÄS MER
4. Val av inköpskanal : Hur kan köparpersonligheter påverka?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund och problemformulering: Sverige är ett av de länder i världen där ehandel förekommer mest frekvent, dock inte av dagligvaror. Detta är ett problem för de matbutiker som väljer att erbjuda e-handel då det inte är lönsamt. LÄS MER
5. IKEA med hållbarhetsglasögonen på : En kvalitativ studie om hur IKEA integrerar ett miljö- och hållbarhetsperspektiv på sin e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studierSammanfattning : E-handeln är en accelererande företeelse i samhället och har kommit att bli en central del i den svenska konsumtionen. Svenskarnas konsumtionsbeteende innefattar en hög förbrukningstakt av jordens resurser och likaså stora mängder växthusgasutläpp och är på så vis ohållbar i den mån. LÄS MER