Sökning: "e-handel jönköping"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden e-handel jönköping.

  1. 1. Dagligvaruhandelns effektiva och hållbara e-handel : Förslag på hantering av sista milen alternativ för ehandel

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Philip Norrbrink; Villiam Olander; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; grocery; last mile; logistics; q-commerce; rare shopping; retail; sustainability.; Dagligvaruhandel; detaljhandel; e-handel; hållbarhet; logistik; q-handel; sista milen; sällanköpshandel;

    Sammanfattning : Abstract Purpose – The purpose of the study is to explore which possible last mile alternativesare beneficial for the development of the grocery trade in e-commerce. The deliveryalternatives will have a strong focus in that the last mile deliveries are optimized,efficient and sustainable. LÄS MER

  2. 2. The Environmental Impact of E-commerce : A comparative analysis of CO2e emissions in e-commerce and traditional retailing

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Johanna Bladelius; Klara Volmerdal; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Traditional Retailing; Transportation; Packaging; Environment; Sustainability; E-handel; Traditionell handel; Transport; Förpackningar; Miljö; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore the environmental impact of e-commerce, considering the effects on CO2e emissions from transportation and implications on product packaging.  Method: The research approach used in the study is an exploratory single case study design. LÄS MER

  3. 3. User interface design in e-commerce and its impact on consumer trust

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Karl Berg; Conerlious Sagandira; [2020]
    Nyckelord :Human-computer interaction; User Interface Design; Trust; E-Commerce;

    Sammanfattning : E-commerce is at an all-time high and it is growing larger every year. Fore-commerce companies to keep up with the growing market, the question ofconverting a visitor into a customer becomes increasingly relevant. LÄS MER

  4. 4. Val av inköpskanal : Hur kan köparpersonligheter påverka?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Felicia Isaksson; Hanna Östmann Hanngren; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; convenience goods; attitude; buyer personalities; low-engagement products; habits; living conditions; E-handel; dagligvaruhandel; attityd; köparpersonligheter; lågengagemangsprodukter; vanebeteende; livssituation;

    Sammanfattning : Problembakgrund och problemformulering: Sverige är ett av de länder i världen där ehandel förekommer mest frekvent, dock inte av dagligvaror. Detta är ett problem för de matbutiker som väljer att erbjuda e-handel då det inte är lönsamt. LÄS MER

  5. 5. IKEA med hållbarhetsglasögonen på : En kvalitativ studie om hur IKEA integrerar ett miljö- och hållbarhetsperspektiv på sin e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studier

    Författare :Elin Melkersen; Tilde Åstrand Stenström; [2019]
    Nyckelord :IKEA; e-handel; konsumtion; ekologisk hållbarhet; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : E-handeln är en accelererande företeelse i samhället och har kommit att bli en central del i den svenska konsumtionen. Svenskarnas konsumtionsbeteende innefattar en hög förbrukningstakt av jordens resurser och likaså stora mängder växthusgasutläpp och är på så vis ohållbar i den mån. LÄS MER