Sökning: "e-handel kundrelation"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden e-handel kundrelation.

  1. 1. Är en generös returpolicy e-handlarnas undergång? - En analys av affärsmodeller kopplat till den strategiska hantering av returer inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Axelsson; Marcus Lorentzon; [2023-08-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En hög andel returer inom e-handel innebär en stor kostnad för företagen. Studien är en deduktiv kvalitativ studie av aktörer inom modehandel på internet. Den syftar till att undersöka aktörer med olika affärsmodeller och hur de hanterar returer, samt vad det innebär för konsekvenser. LÄS MER

  2. 2. Den olönsamma e-­‐handeln för dagligvaror : Möjligheter och utmaningar i en decentraliserad organisation

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Mimmi Hellsten; Sophie Johansson; [2019]
    Nyckelord :Grocery retail; e-commerce; decentralisation; franchise; Dagligvaruhandel; e-handel; decentralisering; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: Livsmedelsförsäljningen online befinner sig i den mest expansiva fasen i branschens historia. Det är svårt att hitta en prisnivå som täcker de tillkommande kostnaderna som onlinehandeln medför och som kunderna är villiga att betala. LÄS MER

  3. 3. E-handelns framgångsfaktorer i integration med en ökad digitaliserad supply chain : En kvalitativ studie om e- handelsprocesser inom framgångsrika svenska företag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecka Eliasson; Simon Karlström; [2019]
    Nyckelord :supply chain management; kundrelation; e-handelns framgång; digital supply chain management;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har vuxit mer än någonsin de senaste åren och är något som även beräknas fortsätta att utvecklas. Ny teknologi och nya möjligheter dyker upp på marknaden och företag står inför skiftande trender hela tiden. LÄS MER

  4. 4. Händer det att du velar, när du info delar? : En flermetodsstudie av konsumenters benägenhet att delge personuppgifter till e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Liza Andersson; Matilda Sundell; [2018]
    Nyckelord :Marketing; customer records; privacy; personal data; GDPR; e-commerce; communications; trust; uncertainty; relationship marketing; clothing fashion industry; customer relation; Marknadsföring; kundregister; integritet; personuppgifter; GDPR; e-handel; kommunikation; tillit; osäkerhet; relationsmarknadsföring; klädmodebranschen; kundrelation;

    Sammanfattning : Syfte - Syftet med undersökningen var att kartlägga i vilka sammanhang konsumenter är benägna att delge sina personuppgifter i situationer utöver köp, samt finna vilka faktorer som påverkar konsumenten beträffande tillit. Bakgrund - E-handeln har under de senaste åren ökat då konsumtion alltmer har gått från att utföras via fysiska butiker till e-handelsbutiker. LÄS MER

  5. 5. Logistik : Nyckeln till fortsatt framgång för e-handel?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Klas Jonasson; Andersson Robert; [2015]
    Nyckelord :logistik; informatik; supply chain;

    Sammanfattning : Senaste åren har det skett en markant ökning inom e-handelsbranschen. I och med denna ökning spelar logistiken en allt större roll för företagen i att skapa sig konkurrensfördelar. Detta betonas i tidigare forskning, där logistiken har identifierats som en stor faktor för att lyckas inom e-handelsbranschen. LÄS MER