Sökning: "e-handel kundupplevelse beteende"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden e-handel kundupplevelse beteende.

  1. 1. Gamification inom e-handel utifrån ett kundperspektiv : En studie om hur kunden upplever gamification inom en ehandelsverksamhet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Arvidsson Matsson; [2023]
    Nyckelord :Gamification; spelelement; kund; e-handel; kundupplevelse; tillit etik;

    Sammanfattning : Gamification kan definieras som användning av spelelement i icke-spelkontexter. Det huvudsakliga syftet till att implementera gamification i ett system är att använda spelmekanismernas egenskaper för att motivera vissa beteenden hos människor. LÄS MER

  2. 2. "Se men inte röra" : En studie om sinnesmarknadsföring vid e-handel inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Erica Rydén; Hanna Holgersson; Gustav Borglin; [2021]
    Nyckelord :Digitization; E-commerce; Sensory marketing; Brand sense; Sight; Hearing; Scent; Touch; Taste; Digitalisering; E-handel; Sinnesmarknadsföring; Syn; Hörsel; Doft; Känsel; Smak;

    Sammanfattning : Inledning: En marknadsföringsstrategi som används i de fysiska dagligvaruhandelsbutikerna är sinnesmarknadsföring, men det finns för nuvarande kunskapsluckor vad det gäller att använda strategin vid e-handel. Syftet med studien är därav att få en djupare förståelse av hur svenska dagligvaruhandelsföretag arbetar med sinnesmarknadsföring vid e-handel och hur denna marknadsföringsstrategi påverkar kundens helhetsupplevelse. LÄS MER

  3. 3. Att ta sig igenom bruset : en studie om SMeFs förutsättningar för omnikanaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anna Essén; Lisa Sevon; [2016]
    Nyckelord :Small and medium-sized enterprises SME ; e-commerce; small medium e-commerce enterprises SMeE ; communication; omnichannel; electronic word of mouth eWOM ; Små och medelstora företag SMF ; e-handel; små medelstora e-handelsföretag SMeF ; kommunikation; omnikanal; electronic word of mouth eWOM ;

    Sammanfattning : Idag finns hög konkurrens på marknaden och detta gör att det är svårt för varumärken att bli sedda av sin kund. Dagens konsument rör sig mellan olika kanaler och kommunikationen från företag måste uppdateras och anpassas efter konsumentens beteende. Det är avgörande för företag att engagera sina kunder för att bli uppmärksammade. LÄS MER