Sökning: "e-handel lager"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden e-handel lager.
1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER
2. Faktorer som ökar arbetstillfredsställelsen och arbetsmotivationen hos anställda inom handels : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur upplevelsen av olika arbetssituationer predicerar arbetstillfredsställelse och arbetsmotivation hos handelsanställda. Arbetssituationerna utgjordes av hygienfaktorerna ledarskap och tidsupplevelse samt motivationsfaktorerna individuella inre upplevelser och autonomi från Herzbergs tvåfaktorteori. LÄS MER
3. AI:s påverkan på e-handelslager
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Denna studie undersöker implementeringen av AI-teknologi på e-handelslager samt effekten av implementeringen på de anställda. Studien använder sig av kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder. LÄS MER
4. Hållbara e-handelslager : En kvalitativ studie omhållbarhetsperspektivet inom lagerverksamhet
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund Hållbarhetsarbete har aktualiserats inom samhället där intressenter och konsumenter förväntar sig ett hållbart ansvarstagande hos företag. I korrelation med denna ökning har även tillväxt av den digitala handeln satt extra press på företags försörjnings- och distributionskedjor för att möta kundens efterfrågan på kundservice samt förväntan om hållbarhet. LÄS MER
5. Faktorer som påverkar investeringsvilja inom svensk logistik : En kvalitativ studie om investering, framtidsutsikter och e-handel
Kandidat-uppsats, KTH/FastighetsvetenskapSammanfattning : Studien syftar till att utveckla förståelsen för hur det svenska logistiksegmentet ser ut idag, samt hur det kan komma att utveckla sig. Faktorer som påverkar investeringsvilja, hur investeringsvolymen kommer att utveckla sig och e-handelns påverkan på detta, undersöks. LÄS MER