Sökning: "e-handel och upplevelser"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden e-handel och upplevelser.

  1. 1. Segmentering utan personidentifierande attrbut : En undersökning av metoder och principer för dataanalys och segmentering i medelstora outdoor företag

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Philip Sundin; Jonathan Jeding; [2024]
    Nyckelord :Data Mining; Dataanalys; Segmentering;

    Sammanfattning : Framväxten av Internet och e-handel har medfört en ständig ström av kunder med olika behov och produktpreferenser till företag. För att kunna möta de varierande kundkraven förlitar sig företag ofta på detaljerad kunddata, vilket hjälper till att generera värdefulla insikter med hjälp av verktyg för dataanalys. LÄS MER

  2. 2. Faktorer som ökar arbetstillfredsställelsen och arbetsmotivationen hos anställda inom handels : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Emma Widström; [2023]
    Nyckelord :Job satisfaction; work motivation; hygiene factors; motivation factors; trade employees; Arbetstillfredsställelse; arbetsmotivation; hygienfaktorer; motivationsfaktorer; handelsanställda;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur upplevelsen av olika arbetssituationer predicerar arbetstillfredsställelse och arbetsmotivation hos handelsanställda. Arbetssituationerna utgjordes av hygienfaktorerna ledarskap och tidsupplevelse samt motivationsfaktorerna individuella inre upplevelser och autonomi från Herzbergs tvåfaktorteori. LÄS MER

  3. 3. Design för hållbar konsumtion : En studie om hur modeföretag kan designa sina webbutiker för att främja hållbar konsumtion.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Louise Lisra; Madelene Rehnvall; [2023]
    Nyckelord :UX-design; design principles; persuasive technology; e-commerce; fast fashion; fashion industry; sustainable consumption; UX-design; designprinciper; övertygande teknologi; e-handel; fast fashion; modeindustri; hållbar konsumtion;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har e-handeln inom detaljhandeln procentuellt ökat vilket har lett till nya sätt att konsumera på. Just digitaliseringen av modehandeln har lett till uppkomsten av fast fashion, en ny affärsmodell med ohållbar miljöpåverkan som placerar modeindustrin i topp tre bland de mest förorenande industrierna i världen. LÄS MER

  4. 4. Gamification inom e-handel utifrån ett kundperspektiv : En studie om hur kunden upplever gamification inom en ehandelsverksamhet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Arvidsson Matsson; [2023]
    Nyckelord :Gamification; spelelement; kund; e-handel; kundupplevelse; tillit etik;

    Sammanfattning : Gamification kan definieras som användning av spelelement i icke-spelkontexter. Det huvudsakliga syftet till att implementera gamification i ett system är att använda spelmekanismernas egenskaper för att motivera vissa beteenden hos människor. LÄS MER

  5. 5. Lokal affärsutveckling : En kvalitativ studie kring småföretags drivkrafter till att införa e-handel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Björkqvist; Johanna Nirondoke; [2022]
    Nyckelord :E-handel; digital kommunikation; affärsmodeller; digital transformation;

    Sammanfattning : I takt med den snabbt växande digitaliseringen har de digitala förändringarna lett till att e-handeln växt kraftigt. På sikt har den tagit över alltmer och fler konsumenter väljer idag att handla online. Detta har lett till att fler företag har behövt se över sin affärsmodell och anpassa sig efter digitaliseringen. LÄS MER