Sökning: "e-handel studenter"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden e-handel studenter.

  1. 1. The effect of navigability on e-commerce for students

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Wilma Petersson; Anna Kärrlander; Erik Bertilsson; Erik Hjalmarsson; Lukas Floberg; Martin Stenström; Per Melin; Viktor Valfridsson; [2023]
    Nyckelord :navigability; navigation; second-hand; web-shop;

    Sammanfattning : The consumer trend towards sustainable purchasing habits online has increased due to the environmental impact of the clothing industry. While second-hand shopping is a popular option, it is often avoided due to the perceived inconvenience. LÄS MER

  2. 2. Balansgången mellan individuella intressen och det kollektiva ansvaret : En kvalitativ studie om unga kvinnors returbeteende vid köp av kläder via e-handeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Kagerstedt; Jasmine Khalil; [2023]
    Nyckelord :Returbeteende; attityd; intention; resursanvändning; tillfredställelse;

    Sammanfattning : Samhället jobbar kontinuerligt med att ta fram hållbara lösningar och strävar efter en cirkulär ekonomi för att minska avfall och överutnyttjande av resurser. Konsumenters returbeteende och företags returhantering via e-handeln, motsäger dock detta då det är en ohållbar praxis eftersom kläder idag slängs och bränns upp innan de brukats. LÄS MER

  3. 3. Navigability of a Web Application : How different factors alter the perceived navigability of a web application focused on letting users rent out private belongings

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Tobias Johansson; Axel Eklund; Axel Schmid; Kajsa Gudmundson; Louise Andersson; Martin Sörme; Oscar Lundström; Victor Olofsson Bargues; [2023]
    Nyckelord :navigability; web application; e-commerce; navigerbarhet; webbapplikation; e-handel;

    Sammanfattning : The primary aim of this study was to examine the effects of a web application’s navigability on user satisfaction. This was studied by developing a web application for the rental of pri- vate belongings such as tools, party equipment, outfits, et cetera. The study’s scope was hav- ing students at Linköping University as the target group. LÄS MER

  4. 4. Köp nu, betala senare : En kvalitativ studie om den avgiftsfria fakturans påverkan på impulsköp hos studenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julius Yousef; Amanda Jergees; [2023]
    Nyckelord :Impulsköp; avgiftsfri faktura; e-handel; konsumentbeteende; studenter;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur användningen av avgiftsfria fakturor påverkar studenter till impulsköp inom den svenska e-handeln. För att besvara studiens syfte har följande forskningsfråga tagits fram: “Hur påverkar avgiftsfria fakturor till impulsköp hos studenter?” Genom att intervjua heltidsstudenter strävade studien efter att erhålla gynnsam data och på så sätt förstå de bakomliggande faktorerna som påverkar användningen av avgiftsfria fakturor och dess inverkan på impulsköp. LÄS MER

  5. 5. Studenters integritetsoro kring hantering av personlig information : En kvalitativ studie inom e-bank, e-handel och e-hälsa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Philip Nilsson; Joel Jonson; [2022]
    Nyckelord :Domains; Context; IPC; Personal information; Privacy Calculus; Domäner; Kontext; IPC; Personlig information; Privacy Calculus;

    Sammanfattning : Insamling av personlig information utförs av företag i kommersiella syften och används till att skapa profiler och beteendemönster. Utnyttjandet av användares personliga information har upprepande gånger lett till konflikter där människors oro över sin personliga integritet har belysts. LÄS MER