Sökning: "e-handel styrning"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden e-handel styrning.
1. Impactful Digital Transformation for Retail Employees : A Case Study
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The rapid growth of e-commerce and omnichannel retailing is redefining the role of brick-and-mortar stores. To remain competitive, retailers should leverage digital technologies without compromising the presence of frontline workers, to meet customer expectations. LÄS MER
2. Verksamhetsstyrning inom detaljhandeln vid en digital förändring
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Titel: Verksamhetsstyrning inom detaljhandeln vid en digital förändringFörfattare: Olivia Eriksson och Emma NilssonHandledare: Henrietta NilsonNyckelord: Digitalisering, ledarskap, verksamhetsstyrning, digital transformation, detaljhandelBakgrund: Digitaliseringen har haft stor påverkan på företag och samhället det senaste decenniet. Detta har inneburit att företag måste anpassa sin verksamhet och styrning för att kunna fortsätta utvecklas och vara framgångsrika. LÄS MER
3. Att styra mot en hållbar e-handel : En kvalitativ studie om hur e-handelsföretag arbetar med hållbarhet i sin verksamhetsstyrning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Studien undersöker hur e-handelsföretag arbetar med hållbarhet i verksamhetsstyrningen för att balansera interna krav på lönsamhet med externa krav på hållbarhet. Hållbarhet är ett aktuellt ämne som uppmärksammas allt mer i samhället och allt större krav ställs på hållbart företagande. LÄS MER
4. En digitaliserad dagligvaruhandel : En studie om digitaliseringens påverkan på ekonomistyrningen vid upprättande av e-handel som ett komplement till fysisk butik
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Inledning: Tillsammans med globaliseringen har digitaliseringen resulterat i ett så kallat detaljhandelsskifte, det vill säga att den traditionella fysiska detaljhandeln gradvis har utvecklats till e-handel. I dagsläget utgör e-handeln den största tillväxtmotorn inom detaljhandelsbranschen och handel av dagligvaror är en snabbt växande trend. LÄS MER
5. Expansion av e-handelsverksamhet i detaljhandeln : En studie om utmaningar och framgångsfaktorer
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : I vårt allt mer digitaliserade samhälle har internet fått en central roll, och har förändrat många aspekter i vårt vardagsliv. Ett av de områden som påverkats starkt av denna utveckling, är den svenska detaljhandelns e-handelsmarknad. LÄS MER