Sökning: "e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 558 uppsatser innehållade ordet e-handel.

  1. 1. E-handel i Europa - En analys av vilka makroekonomiska faktorer som driver e-handelns etablering i Europa

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Julia Burman; Clara Holländer Nyström; [2018-12-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-handeln ökar kraftigt, men ökningen skiljer sig mycket från land till land. I Europa sträc-ker sig skillnaden från att 82% av befolkningen har handlat på internet ned till att endast13% av befolkningen har gjort detsamma. LÄS MER

  2. 2. CENTER-STAGE EFFECT OCH AFFECT HEURISTIC: VAD MOTIVERAR BESLUT ONLINE? En undersökning om vikten av positionering och affektionsskapande markörer på nästintill identiska alternativ

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Linn Englund; Emma Nordqvist; [2018-07-04]
    Nyckelord :Center-stage effect; Affect heuristic; positionering; affektion; beslutsfattande; e-handel; positionspreferenser; online;

    Sammanfattning : Different positioning of identical and nearly identical objects has been shown to play adetermining role on preferences and therefore decision-making. What position is mostpreferred during different kinds of situational decision-making has been a long-goingdiscussion and researchers have yet to reach an agreement. LÄS MER

  3. 3. Differentierad returhantering där kunden registrerar returen online - En metod för att utveckla arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Joelsson; Linnéa Ragnell; [2018-06-26]
    Nyckelord :Differentierad returhantering; returer; e-handel; klädbranschen; onlineregistrering; segmentering; customer journey; returvolym; gatekeeping; avoidance; omvänd logistik;

    Sammanfattning : E-handel av kläder fortsätter att öka och följaktligen ökar andelen konsumentreturer. Det väckte intresset av att undersöka hur arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen kan förändras. LÄS MER

  4. 4. Big Data i den digitala matbutiken - En kvalitativ studie om dataanvändning i svensk dagligvaruhandel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Agerhäll; Christian Schultz; [2018-06-25]
    Nyckelord :Dagligvaruhandel; Big Data; Artificiell intelligens; e-handel; maskininlärning;

    Sammanfattning : Dagligvaruhandeln på internet blomstrar och slår årliga försäljningsrekord vilket inneburit attde svenska handlarna ökat sin närvaro på internet. Den ökade aktiviteten på webben medförökad tillgång på stora datamängder, så kallad Big Data. LÄS MER

  5. 5. Relationen mellan varumärken och lojalitet inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Hallenborg; Angelinn Lingemark; [2018-01-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER