Sökning: "e-handel"

Visar resultat 21 - 25 av 1050 uppsatser innehållade ordet e-handel.

  1. 21. Leveransalternativ inom E-handel : Vilka faktorer påverkar konsumenters val av leveransalternativ vid onlinehandel i Sverige?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Kai Kouweik; Jaouad Mrika; [2023]
    Nyckelord :Last mile; e-commerce; home delivery; Buy-Online-Pickup-in-Store; self-collection services; Sista milen; e-handel; hemleverans; hämtning i butik; utlämningsställen;

    Sammanfattning : In recent years, the requirements for last mile deliveries have increased and therefore it has become important for e-commerce companies to offer their customers different delivery methods to meet their requirements. Because of these increasing demands and requirements, suppliers are given stronger reasons to evolve their delivery methods to achieve a balance between customer satisfaction and efficiency. LÄS MER

  2. 22. Exploring AI in Swedish E-commerce: A Qualitative Study on Factors Influencing AI Implementation and its Challenges

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Carl Tegnér; Axel Lidvall; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence AI ; Technology-Organization-Environment TOE Framework; AI Readiness Factors; E-commerce; Sweden.; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the adoption of AI within e-commerce in Sweden. A qualitative approach was adopted, interviewing professionals working in the e-commerce sector. Results were presented using the Technology-Organization-Environment (TOE) framework. LÄS MER

  3. 23. Tillit vid e-handel av tjänster - påverkande faktorer och designprinciper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lara Hinz; Lovisa Lövgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tillit är en avgörande faktor för att främja användning och tillämpning av e-handel. Genom att skapa en tillitsfull relation mellan kunden och leverantören ökar möjligheterna för lojala kunder. Tillit inom e-handel av varor uppnås genom flera faktorer, däribland tydlig struktur och konsekvent design. LÄS MER

  4. 24. Faktorer som ökar arbetstillfredsställelsen och arbetsmotivationen hos anställda inom handels : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Emma Widström; [2023]
    Nyckelord :Job satisfaction; work motivation; hygiene factors; motivation factors; trade employees; Arbetstillfredsställelse; arbetsmotivation; hygienfaktorer; motivationsfaktorer; handelsanställda;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur upplevelsen av olika arbetssituationer predicerar arbetstillfredsställelse och arbetsmotivation hos handelsanställda. Arbetssituationerna utgjordes av hygienfaktorerna ledarskap och tidsupplevelse samt motivationsfaktorerna individuella inre upplevelser och autonomi från Herzbergs tvåfaktorteori. LÄS MER

  5. 25. Exploring the Use of Attention for Generation Z Fashion Style Recognition with User Annotations as Labels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niki Samakovlis; [2023]
    Nyckelord :Attention mechanism; CNN; Deep Learning; Fashion Style Recognition; Feature Extraction; Generation Z; Uppmärksamhetsmekanism; Faltningsnätverk; Djupinlärning; Igenkänning av klädstilar; Särdragsextraktion; Generation Z;

    Sammanfattning : As e-commerce and online shopping have increased worldwide, the interest and research of intelligent fashion systems have expanded. Given the competitive nature of the fashion market business, digital marketplaces depend on determining customer preferences. LÄS MER