Sökning: "e-handelsplattformar"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet e-handelsplattformar.

  1. 1. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER

  2. 2. Utveckling och utvärdering av ett adminverktyg i e-handelsplattformen Litium

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Cristoffer Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Litium; Design Science Research; Artefakt; Utveckling; Utvärdering; C#; React;

    Sammanfattning : I takt med att användandet av e-handelsplattformar växer tillkommer även högre krav på att underhållsjobb, till exempel generera filer och rensa loggar, förvaltas effektivt. Motillo, ett karlstadbaserat konsultföretag inriktade på e-handel och digitala affärer, använder e- handelsplattformen Litium. LÄS MER

  3. 3. The impact of Covid-19 on thesupply chain : Review of the effects of a pandemic crisis on the global supplysystem and analysis of its fragilities

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lorenzo Musella; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic has created significant challenges for supply chains worldwide,affecting all aspects of the supply chain from manufacturing to distribution. The aim of this thesis is to show how the disruptions caused by the pandemic have highlighted the fragility of global supply chains, particularly in terms of logistics, manufacturing, distribution, and demand and propose a redesign of the supply chain to better withstand these events. LÄS MER

  4. 4. Påverkan av användarrecensioner på konsumentens beslutsprocess : En studie baserat på en kvantitativ undersökning om hur användarrecensioner påverkar konsumenters beslutsprocess vid val av produkter och tjänster online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Reveman Felix; Leo Listerman; [2023]
    Nyckelord :User reviews; Consumer decision-making process; Purchase decisions; Marketing; Consumer behavior; E-commerce; Customer satisfaction; Användarrecensioner; Konsumenters beslutsprocess; Köpbeslut; Marknadsföring; Konsumentbeteende; E-handel; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker användarrecensioners påverkan på konsumenters beslutsprocess vid köp av produkter eller tjänster och faktorer som påverkar förtroendet för dessa recensioner. Studien visar att användarrecensioner har en betydande inverkan på konsumenters köpbeslut, med subjektiva normer och upplevd beteendekontroll som viktiga faktorer i beslutsprocessen. LÄS MER

  5. 5. Multi-modal Models for Product Similarity : Comparative evaluation of unimodal and multi-modal architectures for product similarity prediction and product retrieval

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Christos Frantzolas; [2023]
    Nyckelord :Computer Vision; Natural Language Processing; Representation Learning; Metric Learning; Multimodal Retrieval; Bildigenkänning; Språkteknologi; Representationsinlärning; Metrisk inlärning; Multimodal informationssökning;

    Sammanfattning : With the rapid growth of e-commerce, enabling effective product recommendation systems and improving product search for shoppers plays a crucial role in driving customer satisfaction. Traditional product retrieval approaches have mainly relied on unimodal models focusing on text data. LÄS MER