Sökning: "e-lärande"
Visar resultat 11 - 15 av 73 uppsatser innehållade ordet e-lärande.
11. The impact of Covid-19 on the work Environment of University Teachers
Master-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : The spread of the Covid-19 has led to a worldwide pandemic which altered many aspects ofhuman life including higher education. As a result of a worldwide pandemic the educationsystem shifted from university campuses to virtual setups. This shift had a major impact onthe faculty members and professors teaching across the globe. LÄS MER
12. Ehh, Lärande Eller E-Lärande : En intervjustudie om medarbetares upplevelser av e-lärande i arbetslivet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att bidra med ökad kunskap om e-lärande i arbetslivet. E-lärande har i föreliggande studie definierats i enlighet med Clark och Mayers (2016) som; ”instruktion levererad på en digital enhet och som är menad att främja lärandet [egen översättning]” (2016, s. 38). LÄS MER
13. Designförslag till digitala lärplattformar i syfte att att bidra till en känsla av autonomi
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Det är allt vanligare att personer använder sig av digitala lärplattformar för att lära sig nyafärdigheter. Lärplattformar gör det möjligt för personer att lära sig i sin egen takt och utan attbehöva infinna sig på en specifik plats vid specifika tillfällen, så länge denne har tillgång till endator och internetuppkoppling. LÄS MER
14. Studenters upplevelser av Kungliga Tekniska högskolans digitala lärandemiljö : En explorativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Utbildning och undervisning har förändrats genom tiderna och många olika redskap har använts. Digitala lärplattformar är ett av dessa redskap. KTH:s lärandemiljö har utvidgats med en digitallärplattform, där Canvas är en del. LÄS MER
15. E-lärande för kompetensutveckling : En kvalitativ intervjustudie om psykologers ochpsykoterapeuters upplevelser kring e-lärande
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Background/objective: Many studies report positivelearning results for e-learning for skill development in anumber of different settings, whereas one of these settings isin the work with mental health. However, mental healthissues are a globally increasing problem, not least in Sweden,and the need for effective and easily accessible skilldevelopment alternatives is therefore very high. LÄS MER