Sökning: "e-lärande"

Visar resultat 16 - 20 av 73 uppsatser innehållade ordet e-lärande.

  1. 16. ”Det är som ett bibliotek jag kan använda direkt helt enkelt…” : En studie om upplevelsen av personalutbildning i form av e-lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Cecilia Nielsen; Anna Tschöp Branteström; [2021]
    Nyckelord :e-lärande; personalutbildning; detaljhandel; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie var att undersöka anställdas upplevelse av personalutbildning i form av e-lärande. Detta mynnade ut i tre frågeställningar där fokuset låg på vilka kunskaper anställda fick från utbildningarna, på vilka sätt de erhöll kunskaperna samt på vilka sätt dessa kunskaper användes i det dagliga arbetet. LÄS MER

  2. 17. Design and Evaluation of an E-learning Platform to support Active Learning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Emma Algotsson; [2021]
    Nyckelord :Active learning; E-learning; web design; soft skills; motivation; engagement; learning; UX;

    Sammanfattning : Engineering students at Linköping University are given the opportunity to improve their soft skills through the course Professionalism for Engineers. Soft skills are becoming more and more important in succeeding professionally as well as personally, especially among engineering students, who are more used to improving their hard skills. LÄS MER

  3. 18. Socio-digitalt lärande : Hur kan moduler i E-lärande konfigureras för att få ett pedagogisk ramverk med fokuspå kollaborativ lärande för kompetensutveckling hos organisationer?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Sebastian Hedenborg; Diana Moussaoui; [2021]
    Nyckelord :Collaborative learning; Distance learning; E-learning; Online modules; Sociocultural learning.;

    Sammanfattning : The rapid development of technology and the digitalization of learning in today’s societyopens up for challenges and possibilities for the workplace related to creating a learning community.To create a social learning community that highlights open communication and group coherency,which is central when it comes to achieving good results connected to learning. LÄS MER

  4. 19. An usability evaluation of TRIO’s e- learning modules enhancing the communication between cancer patients, clinicians and carers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Melanie Bonnaudet; [2020]
    Nyckelord :Usability; user experience; think- alouds; heuristic evaluation; e- learning; medical teaching.;

    Sammanfattning : The involvement of carers in oncology is important for the health of people diagnosed with cancer as well as carers themselves. To improve their involvement, three groups; patients, their carers, and  clinicians should maintain good communication. The e-learning interface, eTRIO, has a learning module for each of these three groups. LÄS MER

  5. 20. Att ställa om över en natt : En fallstudie om upplevelser av en oplanerad förändringsprocess till digital verksamhet ur ett sensemaking perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johanna Berggren; Hellen Torberger; [2020]
    Nyckelord :distance learning; e-learning; technology acceptance; change management; crisis management; organizational change; sense making; sense-making; distansundervisning; e-lärande; teknologi acceptans; förändringsarbete; förändring under kris; organisationsförändring; meningsskapande;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to investigate how change processes created under abrupt conditions are experienced and how they function, by studying the change process from an employee perspective, with connection to sensemaking. Theoretical framework: The theories in this study are based partly on previous research of organizational change, where we bring up factors for success and failure on different levels and partly on crisis management that gives an understanding of changes created under abrupt and unplanned circumstances. LÄS MER