Sökning: "e-läromedel"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet e-läromedel.

  1. 1. Utveckling av e-läromedel för test-baserat lärande

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Isak Friis-Jespersen; Jonas Okembia - Jonsson; [2019]
    Nyckelord :Testbased learning with feedback; E-learning; Development; IT-Artefact and Web applikation 2; e-läromedel; test-baserat lärande; testbaserat; artefakt; utveckling; Webbapplikation; lärande; kognitiv psykologi; Test baserat lärande och feedback; IT-Artefakt;

    Sammanfattning : There is a increasing number of enrolled students in higher education, which leads toless personal time with the teachers, and therefore supplementary technologies needs to takeplace. This paper investigate how Testbased learning with feedback affects the learningoutcomes in a group of students, by measuring their perceived value. LÄS MER

  2. 2. Vad krävs av interaktiva läromedel? En studie av de interaktiva läromedlens användbarhet och krav ur ett intressent –och producent perspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sandra Andersson; [2017]
    Nyckelord :Användbarhet; lärstilar; e-läromedel; interaktion; multimedia;

    Sammanfattning : E-learning är en undervisningsmetodik som blir allt vanligare att i utbildningssammanhang.Detta då datorer och interaktiva läromedel successivt integrerats i skolmiljön, både som ettpedagogiskt verktyg men också som komplement till den traditionella undervisningen. LÄS MER

  3. 3. Användbarhet för e-läromedel : anpassning för olika lärstilar

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för arkiv- och datavetenskap

    Författare :Kristina Linde; [2014]
    Nyckelord :Usability; learning style; e-learning; user centered system design; VAKT; Användbarhet; lärstilar; e-läromedel; användarcentrerad systemdesign; VAKT;

    Sammanfattning : Vid utveckling av elektroniska läromedel är användbarhet en viktig faktor. Vad som är användbart är beroende av användarens behov och förutsättningar och läromedel har ofta en heterogen målgrupp. Målet med den här undersökningen har varit att besvara frågan hur e-läromedel kan användbarhetsanpassas för olika lärstilar. LÄS MER

  4. 4. IKT för att motivera lärande

    C-uppsats,

    Författare :Thomas Fridén; [2011]
    Nyckelord :IKT; e-läromedel; motivation; intresse;

    Sammanfattning : SammanfattningEn av lärarens viktigaste uppgifter är att motivera sina elever. Vad vi vill undersöka i dennauppsats är huruvida ett mer utbrett användande av digitala läromedel kan bidra till attmotivera och skapa ett intresse hos eleverna. LÄS MER