Sökning: "e-learning social"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden e-learning social.

  1. 1. Från outsider till insider : En kvalitativ studie om medarbetares upplevelse av onboarding med digitala inslag

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Smilla Ahlgren; Tua Storfält; [2022]
    Nyckelord :Digital onboarding; E-lärande; Organisationskultur; Socialisering; Informellt och formellt nätverkande; Hybridarbete; Covid-19; Digital kunskapsdelning.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and deepen the understanding of onboarding processes with digital elements within an IT-consultant firm. In this study we also discuss opportunities and challenges with digital onboarding from the perspective of both the employee and the employer. LÄS MER

  2. 2. Zooma ut?: Studenters användaracceptans för digitala onlineföreläsningsverktyg efter Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Johanna Ingman; Elin Wernholm; [2022]
    Nyckelord :Användaracceptans; Digitalisering; Studenter; Påtvingad förändring; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digitalisering inom högre utbildning är ett länge pågående projekt som fått sig en upptrappning under Covid-19-pandemin. Lärosäten världen över fick snabbt anpassa sig och ställa om till onlineundervisning för att skydda folkhälsan. LÄS MER

  3. 3. Distance students' experiences on a learning management system : Focusing on Moodle from user experience perspective

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Yongho Jung; [2021]
    Nyckelord :LMS; Learning management system; Moodle; User experience; Hassenzahl’s UX Model; User interface; Distance education; Remote education; Distance student; Remote student; Students’ perspective; e-learning; learning platform; Technology acceptance model; Qualitative research; Swedish education; System design; UX Design; Information system;

    Sammanfattning : Distance learning offered to students by Swedish universities has continued to increase, which has led to an increase in the use of learning management system (LMS). Recently, due to the pandemic, many universities have temporarily made university classes compulsory as distance through remote learning, and the importance of LMS is also emerging. LÄS MER

  4. 4. Socio-digitalt lärande : Hur kan moduler i E-lärande konfigureras för att få ett pedagogisk ramverk med fokuspå kollaborativ lärande för kompetensutveckling hos organisationer?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Sebastian Hedenborg; Diana Moussaoui; [2021]
    Nyckelord :Collaborative learning; Distance learning; E-learning; Online modules; Sociocultural learning.;

    Sammanfattning : The rapid development of technology and the digitalization of learning in today’s societyopens up for challenges and possibilities for the workplace related to creating a learning community.To create a social learning community that highlights open communication and group coherency,which is central when it comes to achieving good results connected to learning. LÄS MER

  5. 5. DigiJag: A participatory design of an e-learning and social platform accessible to users with moderate intellectual disabilities

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nikolaos Syropoulos; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Digital education provides lifelong learning opportunities and acquisition of new skills and the importance of developing flexible e-learning platforms, taking into account the endusers’ needs and experiences, is high. People with intellectual disabilities are the most likely group to encounter challenges related to school while they are underrepresented in studies in web accessibility and digital education. LÄS MER