Sökning: "e-learning"

Visar resultat 21 - 25 av 279 uppsatser innehållade ordet e-learning.

  1. 21. Från outsider till insider : En kvalitativ studie om medarbetares upplevelse av onboarding med digitala inslag

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Smilla Ahlgren; Tua Storfält; [2022]
    Nyckelord :Digital onboarding; E-lärande; Organisationskultur; Socialisering; Informellt och formellt nätverkande; Hybridarbete; Covid-19; Digital kunskapsdelning.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and deepen the understanding of onboarding processes with digital elements within an IT-consultant firm. In this study we also discuss opportunities and challenges with digital onboarding from the perspective of both the employee and the employer. LÄS MER

  2. 22. Discovering patterns of interaction with feedback : an eye tracker study

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Carin Bystam; Maria Moliteus; [2022]
    Nyckelord :Bachelor thesis; eye tracker; feedback; quiz; Kandidatexamensarbete; eye tracker; feedback; quiz;

    Sammanfattning : Feedback plays a vital role in learning. With online learning on the rise, feedback can be given directly to each student in a way that can not be achieved in a traditional classroom with one teacher. But while the importance of feedback is well-known, little is known about how students interact with feedback. LÄS MER

  3. 23. Zooma ut?: Studenters användaracceptans för digitala onlineföreläsningsverktyg efter Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Johanna Ingman; Elin Wernholm; [2022]
    Nyckelord :Användaracceptans; Digitalisering; Studenter; Påtvingad förändring; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digitalisering inom högre utbildning är ett länge pågående projekt som fått sig en upptrappning under Covid-19-pandemin. Lärosäten världen över fick snabbt anpassa sig och ställa om till onlineundervisning för att skydda folkhälsan. LÄS MER

  4. 24. Effects of Gamified E-learning: From an employee’s perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Maria Karred Larsen; Hamed Esfandiari; [2022]
    Nyckelord :Gamification; E-Learning; Workplace; Employee; Causal-chain Framework; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the influence of gamification on employees in the workplace. Despite the fact that gamification is a relatively recent phenomenon, numerous studies have already been undertaken to develop the concept's theoretical foundation. LÄS MER

  5. 25. Designing and implementing a recommender system for an E-learning platform

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Astrid Ekman; [2022]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER