Sökning: "e-lojalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet e-lojalitet.
1. Vägen till e-lojalitet : En studie om hur e-handelsföretag arbetar med individanpassad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Möjligheten att samla in stora mängder data för att sedan individanpassa sin marknadsföring kan ha stora fördelar för e-handelsföretag. Det finns även olika faktorer som kan påverka om konsumenter antingen får en positiv eller negativ inställning till marknadsföringen. LÄS MER
2. What keeps customers subscribing to streaming services? : A Quantitative Study of E-Loyalty towards Subscription Video on Demand Services in Sweden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : E-loyalty is an important aspect for practitioners to understand as it determines a digital company’s success. The Subscription Video on Demand (SVOD) industry is rapidly growing and becoming more competitive, which emphasizes the need to understand the key determinants of e-loyalty towards them. LÄS MER
3. E-Lojalitet på den svenska OTT-marknaden : En kvantitativ studie om faktorer bakom OTT-konsumentens e-lojalitet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Under det senaste decenniet har utvecklingen ökat drastiskt av streaming av filmer, serier, dokumentärer och sport. Utvecklingen har medfört att nya over-the-top (OTT) företag har inträtt marknaden. Några av världens största underhållnings- och telekomföretag har under de senaste åren satsat på denna typ av plattform. LÄS MER
4. UniHome: En studie om hur en webbapplikation för korttidssuthyrning av boenden för studenter kan utformas för att skapa lojalitet till webbapplikationen genom upplevt förtroende och kundnöjdhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : According to a survey done at Linköping University, students experience the process of finding an accommodation as cumbersome and insecure. The objective of the study was to, through the development of a webapplication, investigate how one could create loyalty to the web application by implementing a design that increases perceived trust and strengthens the e-customer’s customer satisfaction. LÄS MER
5. "En av de stora drakarna" : En netnografisk studie om kundlojalitet hos researrangörer på Facebook
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka följares attityder mot Ving, TUI och Apollos inlägg på Facebook och hur de tolkas utifrån kundlojalitet och e-lojalitet. Det undersöks även hur researrangörer uttrycker lojalitet via deras facebooksida. LÄS MER