Sökning: "e-lojalitet"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade ordet e-lojalitet.

  1. 11. E-lojalitetens komplexitet : En kvalitativ studie om skiftningar i e-lojalitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Waak; Marcus Olsson; [2016]
    Nyckelord :E-handel; modebranchen; e-lojalitet; e-tillfredsställelse; e-förtroende; e-handelskvalitet;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har belyst hur viktigt det är med lojala kunder. Det har däremot varit problematiskt att hitta ett samband mellan attitydmässig och beteendemässig lojalitet. LÄS MER

  2. 12. E-lojalitet för heminrednings- och möbelbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimmi Sjögren; Joakim Olin; Camilla Larsson; [2015]
    Nyckelord :företagsrelaterade faktorer.; relativ attityd; E-lojalitet; heminrednings- och möbelbranschen; återköpsbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ur ett konsumentperspektiv skapa en djupare förståelse för vilka företagsrelaterade faktorer som kan leda till kundlojalitet inom heminrednings- och möbelbranschen på internet. Vår uppsats teoretiska referensram grundar sig i teorier som består av modeller och begrepp knutna till lojalitet, kundnöjdhet, förtroende och engagemang. LÄS MER

  3. 13. Välgörenhetsorganisationer i sociala medier : En studie om e-kundlojaliteten att förbättra

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Caroline Karlsson; Dejan Matejic; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; välgörenhetsorganisationer; marknadsföring; relationsmarknadsföring; kundlojalitet; kundtillfredsställelse; kundförtroende; internet; facebook; instagram; twitter; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån e-kundlojalitetsbegreppet utvärdera hur välgörenhetsorganisationer i dagsläget arbetar med sociala medier liksom hur de kan förbättra gåvogivarnas e-kundlojalitet genom sociala medier. Metod: Våra metoder har både kvalitativa och kvantitativa inslag och består av intervjuer med personal från fyra olika välgörenhetsorganisationer som är väl insatta i arbetet med sociala medier liksom innehållsanalyser av organisationernas profilsidor i sociala medier. LÄS MER

  4. 14. Klädbranschens nya spelplan – en kvalitativ studie om vad som driver lojalitet inom e-handeln av kläder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olle Heimer; Robin Hyder; Ludvig Olsson; [2014]
    Nyckelord :E-commerce; e-loyalty; e-trust; e-satisfaction and brands; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka vad som får konsumenter inom klädbranschen att bli tillfredsställda och vad som driver e-lojalitet och således återköp inom detta verksamhetsområde.... LÄS MER

  5. 15. E-lojalitet: Vid din sida för alltid? : En kvalitativ studie om hur konsumenter påverkas av företags strategier för att skapa e-lojalitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Adam Ryding; Alexander Qvarnström; Jakob Wolfhagen; [2014]
    Nyckelord :E-Loyalty; Lock-In; E-Commerce; E-retailer; E-lojalitet; Inlåsning; E-handel; E-handlare;

    Sammanfattning : Bakgrund: Internet har skapat nya och billigare sätt för konsumenter att genomföra köp samt att söka efter information. Konsumenter är därför svårare att behålla i det nya affärsklimatet. E-lojalitet beskrivs som den viktigaste faktorn för e-handlare då det skapar lönsamhet och hög avsikt för upprepat köp. LÄS MER