Sökning: "e-mailintervjuer"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet e-mailintervjuer.

  1. 1. Distributionskanaler i Förändring : En kvalitativ studie om hur direktdistribution kan påverka relationer mellan producenter och detaljister i den svenska sportbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Magnus Hallin; [2014]
    Nyckelord :Distributionskanaler; direktdistribution; B2B-relationer; svenska sportbranschen;

    Sammanfattning : Syfte - Studiens syfte är att undersöka hur relationen mellan producenter och detaljister inom den svenska sportbranschen sannolikt påverkas av producenters val att sälja direkt till slutkonsument samt vad som kan bli konsekvenserna av detta. Metod - En kvalitativ forskningsansats valdes eftersom området är relativt outforskat samt eftersom syftet tillsammans med forskningsfrågorna är relativt explorativa. LÄS MER

  2. 2. Twitter and Choreography- A Sucessful Combination?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :CAROLIN ARKENSON; ANNAMARIA STIPIC; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : One of the most common social media platforms of today is Twitter, an open community where content easily could be spread by sharing so called tweets and where the relationship between users is not constrained by accepting the other user. This report discusses the complexity in merging social media and dance by studying a project which used crowdsourcing through Twitter to collect choreographic ideas for a new ballet piece. LÄS MER

  3. 3. Migrationsverkets uttagningar av kvotflyktingar : Hinder och utmaningar i uttagningsprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för socialt arbete

    Författare :Madelene Jonsson; Anna Englund; [2011]
    Nyckelord :Kvotflykting; delegationsuttagning; vidarebosättning; flyktingstatus; öppna intervjuer; e-mailintervjuer; gräsrotsbyråkrati.;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte var att undersöka hur Migrationsverkets handläggare upplever delegationsuttagning av kvotflyktingar. Vilka hinder och utmaningar stöter de på under arbetet i delegationsuttagningarna?  För att uppnå syftet har vi använt oss av en kvalitativ e-mailintervju som vi skickat ut till handläggare på Migrationsverk runtom i Sverige som deltagit i uttagningar av kvotflyktingar. LÄS MER

  4. 4. Prissättning av musik vid digital distribution

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Niclas Danielsson; Håkan Mattsson; [2005]
    Nyckelord :Business and economics; Ekonomi; Musik; Digital distribution; Prissättning; Marginalkostnad; Per Åman;

    Sammanfattning : Bakgrund: De senaste åren har alltmer musik börjat distribueras digitalt via Internet. Detta har framförallt skett via fildelningsnätverk men under de senaste två åren har allt fler legala tjänster växt fram. Prisnivån hos dessa tjänster är väldigt enhetlig och återförsäljarna har små marginaler på sin försäljning. LÄS MER

  5. 5. Co-branding - och dess påverkan på ett företags brand equity

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Anna Fahlén; Maria Nilsson; [2005]
    Nyckelord :Business and economics; Ekonomi; Co-branding; brand equity; varumärke; varumärkessammarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Många konkurrerande produkter liknar idag varandra och därför krävs ofta andra egenskaper än bra produkter för att övertala konsumenterna till köp. Ett sätt att förstärka associationskraften i ett varumärke kan vara att samarbeta med ytterligare ett varumärke. LÄS MER