Sökning: "e-marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet e-marknadsföring.

  1. 1. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elin Bremstedt Pedersen; [2015]
    Nyckelord :IT; IT-system; CRM-system; Marknadsföring; E-marknadsföring; Sociomaterialitet;

    Sammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER

  2. 2. Syns du inte, finns du inte!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Losinski; Johanna Bengtsson; [2010]
    Nyckelord :E-marknadsföring; Sökmotormarknadsföring; Sökmotorer; Sökmotoroptimering; Sponsrade länkar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utveckla en djupare förståelse för företagens drivkrafter kring sökmotormarknadsföringen, identifiera trenderna för den fortsatta utvecklingen samt dess bakomliggande faktorer. Genom en kvalitativ forskningsansats har en fallstudie av fem framgångsrika företag inom både sökmotoroptimering och sponsrade länkar gjorts. LÄS MER

  3. 3. ELEKTRONISKA KUNDRELATIONER : En teoristudie

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Gustav Medberg; Martin Thalström; [2009]
    Nyckelord :Customer relationships; Internet; Marketing; Kundrelationer; Internet; Informationsteknik; marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att kartlägga hur elektroniska kundrelationer skildras av marknadsföringslitteraturen inom klassisk-, direkt- och relationsmarknadsföring. Kartläggningen har även för avsikt att undersöka eventuella mönster i litteraturens skildring av den elektroniska kundrelationen. LÄS MER

  4. 4. MISSILE : Utvecklingsmodell och strategier för framgångsrika publika webbtjänster

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Robin Langell; Erik Scherman; [2009]
    Nyckelord :Public Web services; Entrepreneurship; Web 2.0; Usability; E-marketing; Lock-IN; IT; Development; Web Development; Viral Marketing; Development Model; MALIN; MISSILE; Publika webbtjänster; Entreprenörskap; Web 2.0; Användbarhet; E-marknadsföring; Lock-IN; IT; Systemutveckling; Webbutveckling; Viral Marknadsföring; Utvecklingsmodell; MALIN; MISSILE;

    Sammanfattning : Att utveckla en publik webbtjänst kan tyckas lätt, men att få denna till en framgångsrik och lönsam applikation är en annan sak. Konkurrensen är idag stenhård och en bra applikation är långt ifrån det enda man behöver för att lyckas. LÄS MER

  5. 5. E-marknadsföring och Traditionell marknadsföring : Möjliga kombinatoriska effekter inom bilindustrin

    Kandidat-uppsats, IHH, Informatik

    Författare :Andreas Fredriksson; Tomas Wahlstöm; Markus Lindholm; [2005]
    Nyckelord :e-marketing; marketing; car industry; e-marknadsföring; marknadsföring; bilindustrin;

    Sammanfattning : A change is gradually taking place in the media industry. Traditional communication channels are being replaced by new, electronic, ones (Johnson, 2003). Segmented marketing is gaining popularity, as the mass-marketing model is becoming more or less obsolete (Kotler et al. 2001). LÄS MER