Sökning: "e-relationer"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet e-relationer.

  1. 1. Den digitala paradoxen : En studie om vilken betydelse konsumentinriktade internettjänster har för bankernas sätt att bygga kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rosen Karin; Tivendale Rebecca; Öhling Jonna; [2017]
    Nyckelord :Bank; internettjänster; kundrelationer; e-relationer; lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med studien är att undersöka vilken betydelse konsumentinriktade internettjänster har för bankernas sätt att bygga kundrelationer. Med det syftet som bakgrund formuleras följande forskningsfrågor med fokus på banksektorn: 1. LÄS MER

  2. 2. Sociala medier som kommunikationskälla för returpolicy

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Allan Yacoub; Anna Nilson Törnqvist; [2017]
    Nyckelord :E-relations; E-commerce; Marketing; Return policy; Social Media; E-relationer; E-handel; Internethandel; Marknadsföring; Returpolicy; Sociala medier;

    Sammanfattning : Background: E-commerce has with the rapid development of social media created conditions for E-tailers to become more consumer focused and social. The lack of possibility to physically examine products before purchasing has led to loss of revenue as a consequence of increased number of returns. LÄS MER

  3. 3. Fler vägar kan skapa en relation : En studie som behandlar relationsbyggandet i olika handelskanaler och den integration som mellan dem råder.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Fredrik Laine; Malin Thorstensson; [2016]
    Nyckelord :E-handel; fysisk butik; omnihandel; kundrelationer; e-relationer; servicelandskap;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utforska hur relationsbyggandet präglas av de olika köpkanaler som existerar i dagens virtuella och traditionella handelsmiljö, samt undersöka hur relationen mellan kund och företag påverkas av en integration mellan kanalerna. Vidare vill vi klargöra och analysera huruvida servicelandskapet kan främja förhållandet. LÄS MER

  4. 4. IT som marknadsstrategiskt hjälpmedel - en studie om långsiktiga relationer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Camilla Pernbeck; Ann-Charlotte Granath; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The most dominating channel for communication, connecting companies and customers, during the 1900 century was those who included either physical contact or phone contact. However, when Internet started to make its way as a channel for communication, a whole new opportunity opened up for the companies. LÄS MER