Sökning: "e-retail"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet e-retail.

  1. 1. Generating Value Using Predictive Analysis in E-retail : A Case Study on How Predictive Analysis Affords Value-Generating Actions

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Isak Emitslöf; [2023]
    Nyckelord :E-retail; e-commerce; predictive analysis; predictions; technical affordance; value-generation; constraints theory;

    Sammanfattning : Information systems and information technology are rapidly evolving, and the usage of it at the same pace. In different fields, predictive analysis is used daily. Within the area of e-retail, referring to online retailing, it is used for personalisation and as decision support. LÄS MER

  2. 2. What Makes You E-loyal? : A descriptive study on how customers form e-loyalty online.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU; Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amelia Nablsi; Swapnajit Saha; [2021]
    Nyckelord :E-loyalty; e-satisfaction; e-trust; e-commerce; e-retail; e-tail quality;

    Sammanfattning : With the technology and internet development, customers are moving towards online shopping, which made the new phenomena of e-loyalty emerge out of traditional loyalty. The literature on e-loyalty has been reviewed, and the most influential antecedents to e-loyalty formation were studied in this research, e-satisfaction, and e-trust. LÄS MER

  3. 3. Web designers, don’t be afraid to use low-quality images in e-retail, unless you want to impress users : Purchase intent and attitudes on product listing pages with varying product image quality

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Annika Lundberg; [2021]
    Nyckelord :E-retail; user-generated websites; image quality; information processing; consumer attitude; usability; design;

    Sammanfattning : Internet usage is increasing every year, and so do the different online activities on the internet. Online shopping is one of the most popular activities on the internet and is continuing to grow. This study investigated if visual information influences consumer behaviour on e-retail websites when shown together with non-imagery information. LÄS MER

  4. 4. Kundlojalitet: Vad är det, hur gör man och varför fungerar det inte? : Lärdomar från företag i den svenska detaljhandeln

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Pontus Bremholt; Ludvig Hansson; [2019]
    Nyckelord :Customer Loyalty; CRM; NPS; Retail; Online Retail; Attitude; Customer Experience; Customer Satisfaction; RFM; Kundlojalitet; CRM; NPS; Detaljhandel; Onlinehandel; Attityd; Kundupplevelse; Nöjdhet; RFM;

    Sammanfattning : Kundlojalitet är ett begrepp som aldrig tycks försvinna ur marknadsföringens ordlistor, kanske eftersom det för många företag är det ultimata marknadsföringsmålet. Den samtida konkurrensen har tack vare globalisering och digitalisering blivit hårdare än någonsin och lojalitet har aldrig varit mer relevant. LÄS MER

  5. 5. Reaktiveringsmejl : En metod för ökad lönsamhet?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Berntsson; Evelina Berggren; [2018]
    Nyckelord :online retail; shopping cart abandonment; conversion rate; marketing; reactivation emails; e-handel; shopping cart abandonment; konverteringsgrad; marknadsföring; reaktiveringsmejl;

    Sammanfattning : Trots att e-handeln har ökat under de senaste decennierna, är konverteringsgraden för onlinebutiker inom modesegmentet fortfarande låg. Detta kan bero på det fenomen som kallas “shopping cart abandonment”, vilket innebär att kunder lägger varor i sina virtuella varukorgar men inte sluför köpet. LÄS MER