Sökning: "e-services and e-government"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden e-services and e-government.

  1. 1. MONEY ON (THE) LINE : A Quantitative Study on the Effects of Different Types of Digital Government Services on Petty Corruption

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Victor Hasslöf; [2024]
    Nyckelord :E-government; E-governance; E-services; E-service; electronic; government; governance; digital; government; service; services; digital; digitalization; computer; public; sector; informational; transactional; corruption; petty; crime; economics; quantitative; analysis; 2014; 2013; EGDI; online; index; subindex; disaggregate; conceptualization; data; E-tjänst; E-services; digitalisering; digital; tjänst; offentlig; sektor; korruption; tjänstemannakorruption; information; transaktion; brottsekonomi; dator; ekonomi; kvantitativ; analys; 2014; 2015; EGDI; online; index; underindex; disaggregerad; konceptualisera; data;

    Sammanfattning : Previous research indicates that improving digital government services may contribute to the reduction of corruption. This study seeks to deepen the knowledge of this suggested causal link in several ways. Firstly, it adds nuance by examining the effects of two distinct sub-types of digital government services on specifically petty corruption. LÄS MER

  2. 2. Kommuners val av e-tjänster : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Arvid Ahlborg; [2023]
    Nyckelord :Public e-service; E-government; Choice of e-services; Digitalization; Offentliga e-tjänster; E-förvaltning; Val av e-tjänster; Digitalisering;

    Sammanfattning : Sveriges kommuner står inför stora utmaningar i framtiden med att kunna tillhandhålla de välfärdstjänster som förväntas av dem, detta framförallt på grund av en ökande äldre befolkning. För att klara av dessa utmaningar har digitalisering och utnyttjandet av dagens teknik lyfts fram som en lösning, där e-tjänster har en betydande roll för kommuner. LÄS MER

  3. 3. Building Brand Trust in E-Government among Socially Vulnerable Groups: A CaseStudy on The Swedish Tax Agency

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nejla Salkovic; Ebba Freidenvall; [2022]
    Nyckelord :Brand Trust; Affective Trust; Cognitive Trust; E-Government; E-services; Information Quality; System Quality; Service Quality; Digitalization;

    Sammanfattning :  The purpose of this thesis is to gain an understanding of how public agencies can increase theirbrand trust by adapting technologies and digital strategies which target inclusiveness forsocially vulnerable groups. To obtain the research purpose, the study explores how the SwedishTax Agency work to adapt its digital tools and the ways in which these digital tools contributeto gaining brand trust. LÄS MER

  4. 4. E-tjänster eller gentjänster : En användarfokuserad utvärdering av kommunala e-tjänsters användbarhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Johanna Koefoed; Alexandra Gutenberg; [2022]
    Nyckelord :User-centered design; Usefulness; Usability; Electronic services; e-government; Användarcentrerad design; Användarnytta; Användbarhet; Elektroniska tjänster; e-förvaltning;

    Sammanfattning : Introducerandet av e-samhället har medfört både stora samhällsmöjligheter och samhällsutmaningar på individ-, organisations- och samhällsnivå. Det är i dagsläget invävt i vår vardagliga tillvaro och har med tiden transformerat hela samhället. LÄS MER

  5. 5. Citizen's Perspectives on Municipalities' E-Services : A Study about how a Municipality works with their E-Services and how they involve the Citizens

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatik

    Författare :Elin Hedlund; [2020]
    Nyckelord :Public E-Service; Digitalization; Effectivization; E-Government; Citizen-Centricity; Municipality;

    Sammanfattning : Digitalization and e-services are a hot topic within the Swedish municipalities today. There are a lot of discussions about how the municipalities can improve their services with the help of digital tools. However, the one thing that is often missed is what the citizens or end users' needs and want from a service. LÄS MER