Sökning: "e-sport"

Visar resultat 21 - 25 av 76 uppsatser innehållade ordet e-sport.

  1. 21. PRESTATION INOM E-SPORT : Ett fältexperiment för sambandet mellan prestation, emotioner, anspänning och psykologisk flexibilitet

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elise Lindman; Victoria Magnusson; [2021]
    Nyckelord :emotioner; idrott; E-sport; prestation; hjärtfrekvens; psykologisk flexibilitet; idrottspsykologi;

    Sammanfattning : Idrottares mående och prestationsförmåga påverkas av en rad faktorer. Att idrottare påverkas psykologiskt och fysiologiskt av ökad press i tävlingssituationer är erkänt, men exakt vilka underliggande mekanismer som påverkar detta är ej klarlagt. LÄS MER

  2. 22. Benchmarking av CassandraDB & MongoDB med e-sport data-set

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Peter Håkansson; [2021]
    Nyckelord :NoSQL; MongoDB; CassandraDB; benchmarking; e-sport;

    Sammanfattning : Denna studie har benchmarkat NoSQL systemen MongoDB och CassandraDB via en webbapplikation. NoSQL system är databassystem som har en partitionstolerans förmåga, vilket betyder att NoSQL system har en förmåga att fördela ett data-set över flera hårddiskar. LÄS MER

  3. 23. Analys av faktorer som påverkar en spelares prestanda inom E-sport

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Fredric Johansson; Murad Aliyev; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna rapport presenteras en analys av hur olika faktorer påverkar en spelares prestanda inom E-sport. Fokus ligger på tre välkända FPS (first-person shooter) spel och målet med studien är att konstatera vilka faktorer som utmärker spelare som presterar på den högsta möjliga nivån. LÄS MER

  4. 24. E-sport i den svenska gymnasieskolan : En jämförande studie mellan e-sportprofiler i den svenska gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Filip Nilsson; [2020]
    Nyckelord :E-sport; Utbildning; Gymnasieskolan; Legitimering; utveckling;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur e-sportutbildningarna på svenska gymnasieskolor är strukturerade och vad det finns för utvecklingsmöjligheter. Studien utgår ifrån en kvalitativ ansats med sex stycken semistrukturerade djupgående intervjuer med både rektorer och e-sportinstruktörer för utbildningarna. LÄS MER

  5. 25. Elanvändningen av Twitch : Hur mycket energi behövs för att överföra data under en stream?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alexandra Reje; Alexander Renaudin; [2020]
    Nyckelord :E-sport; Twitch.tv; Energiförbrukning;

    Sammanfattning : Med tillväxten av e-sport och online gaming har det blivit alltmer populärt att titta på streaming av datorspel. För detta måste stora mängder data överföras, vars energikostnad hittills har varit relativt outforskad. Denna studie har för avsikt att undersöka elanvändningen inom nätverk som uppkommer under streaming. LÄS MER