Sökning: "e-sport"
Visar resultat 21 - 25 av 76 uppsatser innehållade ordet e-sport.
21. PRESTATION INOM E-SPORT : Ett fältexperiment för sambandet mellan prestation, emotioner, anspänning och psykologisk flexibilitet
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Idrottares mående och prestationsförmåga påverkas av en rad faktorer. Att idrottare påverkas psykologiskt och fysiologiskt av ökad press i tävlingssituationer är erkänt, men exakt vilka underliggande mekanismer som påverkar detta är ej klarlagt. LÄS MER
22. Benchmarking av CassandraDB & MongoDB med e-sport data-set
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie har benchmarkat NoSQL systemen MongoDB och CassandraDB via en webbapplikation. NoSQL system är databassystem som har en partitionstolerans förmåga, vilket betyder att NoSQL system har en förmåga att fördela ett data-set över flera hårddiskar. LÄS MER
23. Analys av faktorer som påverkar en spelares prestanda inom E-sport
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : I denna rapport presenteras en analys av hur olika faktorer påverkar en spelares prestanda inom E-sport. Fokus ligger på tre välkända FPS (first-person shooter) spel och målet med studien är att konstatera vilka faktorer som utmärker spelare som presterar på den högsta möjliga nivån. LÄS MER
24. E-sport i den svenska gymnasieskolan : En jämförande studie mellan e-sportprofiler i den svenska gymnasieskolan
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur e-sportutbildningarna på svenska gymnasieskolor är strukturerade och vad det finns för utvecklingsmöjligheter. Studien utgår ifrån en kvalitativ ansats med sex stycken semistrukturerade djupgående intervjuer med både rektorer och e-sportinstruktörer för utbildningarna. LÄS MER
25. Elanvändningen av Twitch : Hur mycket energi behövs för att överföra data under en stream?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Med tillväxten av e-sport och online gaming har det blivit alltmer populärt att titta på streaming av datorspel. För detta måste stora mängder data överföras, vars energikostnad hittills har varit relativt outforskad. Denna studie har för avsikt att undersöka elanvändningen inom nätverk som uppkommer under streaming. LÄS MER