Sökning: "e-wom motives"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden e-wom motives.
1. Bakomliggande motiv, alla har dem : En kvalitativ fallstudie om varför kunder sprider e-WOM på sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Kurs/nivå: 2FE16E, Kandidatuppsats Författare: Martin Alm, Anton Bengtsson, Pär Ivarsson Handledare: Dan Halvarsson Examinator: Åsa Devine Titel: Bakomliggande motiv, alla har dem. Nyckelord: e-WOM, electronic word-of-mouth, e-wom motiv, sociala medier, Facebook. LÄS MER
2. Negative electronic Word of Mouth & Customer Based Brand Equity: A Qualitative View of the Apple iPhone Aversion on Facebook
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The emergent Social Media presents risks and opportunities for the brand that academic research still needs to reach further understanding (MSI, 2010). From both theoretical and managerial points of view, research is needed in regards to consumer created negative brand meanings in social media settings. LÄS MER