Sökning: "e-word of mouth"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden e-word of mouth.
11. E-commerce websites and online customer reviews in France: analysis of current strategies and suggestions for improvement
Master-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : E-commerce distribution channel experiences a dramatic development nowadays. France witnessed a rapid growth rate of online sales in recent years and now ranks as the second largest market in Europe in terms of turnover. LÄS MER
12. I mötet mellan fälten -Sociala medier som en arena för Place branding
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Denna uppsats syftar till att bidra till en sammankoppling utav de vetenskapliga fälten Place branding och sociala medier, eftersom vi inte har funnit någon litteratur som tillgodoser denna länk. Detta leder oss in på frågan: Varför är detta område viktigt att studera? Fler och fler företag väljer idag att marknadsföra sig via sociala medier på grund av dess enkelhet, snabbhet och kostnadseffektivitet. LÄS MER
13. Electronic Word of Mouth : Managing online guest reviews in the hospitality industry
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : This thesis aims to look closer upon how hotels manage electronic Word of Mouth and suggests potential strategies. Focus is being put on online guest reviews and the researchintends to study the impact of online reviews in the hospitality industry as well as defining the possibilities and challenges. LÄS MER
14. I mötet mellan fälten- Sociala medier som en arena för Place branding
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Denna uppsats syftar till att bidra i sammankopplingen utav de vetenskapliga fälten Place branding och sociala medier, eftersom vi inte har funnit någon litteratur som tillgodoser denna länk. Detta leder oss in på frågan: Varför är detta område viktigt att studera? Fler och fler företag väljer idag att marknadsföra sig via sociala medier på grund av dess enkelhet, snabbhet och kostnadseffektivitet. LÄS MER