Sökning: "eSports fans"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden eSports fans.

  1. 1. Does your gender impact your experience inregulated esports communities? Analyzingexperiences and contributions from participants inan esports Discord server

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lucas Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Esports; Esport; Gender; Hostility; Discrimination; Discord; Online; Video games; games;

    Sammanfattning : With the growth of esports in recent years, it has become important to study different aspects of thedigital footprints that come with it. Esport is a form of sport competition using video games whereplayers or teams compete against each other using certain games in a competitive environment,governed by rules and regulations. LÄS MER

  2. 2. Esports Fans as Players and Their Motivations to Spectate Esports : Case of League of Legends

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Julia Zyza; [2022]
    Nyckelord :Esports; League of Legends; Players; Viewing Motivations; Media Consumption;

    Sammanfattning : Esports, also known as electronic sports, is constantly growing in popularity, with top competitions attracting audiences comparable to traditional sports events. Prior research has focused on comparing esports with traditional sports. LÄS MER

  3. 3. Vad skapar CS:GO-proffset “TACO” för maskulint avtryck på sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anna Lenninger Sundberg; [2021]
    Nyckelord :esport; sport; computer games; video games; maskulinitet; Connell; CS:GO; Raewyn Connell;

    Sammanfattning : I denna uppsatsen undersöks det hur den 26 åriga esports-proffset Epitácio "TACO" de Melo representeras på den egna- samt esportsföretaget Godsents Instagram. Analysen har gjorts utifrån Raewyn Connells maskulinitetsperspektiv och vad det kan tänkas göra för avstamp på följarna. LÄS MER

  4. 4. eSports as a promissory economy: An empirical study on how accounting can be used to enable the commercial development of emerging sports

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Felix Bensberg; Johannes Pauleikhoff; [2020]
    Nyckelord :eSports; accounting in sports; commercialisation; promissory economy; performativity;

    Sammanfattning : In this paper, it is examined how accounting can be used to enable the commercial development of emerging sports. Building on Mouritsen and Kreiner's (2016) findings regarding the relationship between accounting and decision as promises, the eSports industry is identified as the case of a promissory economy, where promising agents construct a "regime of hope" (Brown, 2005), which pictures a thriving future for the industry. LÄS MER

  5. 5. Cristiano Ronaldwho?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christopher Kewenter; Victor Grundén; Isak Söderlund Schulz; [2020]
    Nyckelord :Esport; Esports athletes; esport fans; athlete branding; sports marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Cristiano Ronaldwho? En kvalitativ studie om esportatleter, de nya sportstjärnorna Seminariedatum: 2020-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Victor Grundén, Christopher Kewenter och Isak Söderlund Schulz Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Esport, esportatleter, esportfans, athlete branding och sports marketing Syfte: Huvudsyftet är att undersöka eventuella modifikationer och tillägg gällande den mest vedertagna athlete branding modellen inom traditionell sport. Detta uppnås genom två delsyften: (1) Undersökning av särdrag gällande esportatleter & deras fans, (2) undersökning av särdrag gällande esport. LÄS MER