Sökning: "eating behaviour"
Visar resultat 41 - 45 av 126 uppsatser innehållade orden eating behaviour.
41. Tidsbudget för frilevande och uppstallade hästdjur samt dess inverkan på ättid och ätbeteende
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Nutrition and ManagementSammanfattning : Frilevande hästdjur lever i familjegrupper i stäpplandskap där gräs är den huvud-sakliga födan. De frilevande hästdjuren spenderar stora delar av dygnet åt att vandra och söka föda. Dagens uppstallade hästar spenderar stora delar av dygnet installade i en box, spilta eller hage med begränsad tillgång till föda. LÄS MER
42. Reaktioner på triggers och hägnutnyttjande hos dholen (Cuon alpinus)
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and HealthSammanfattning : The dhole (Cuon alpinus) is a highly social species that lives in groups and communicates through a broad repertoire of sounds both in captivity and in the wild. The dhole is classified as endangered since 2004 by the IUCN red list. LÄS MER
43. Modelling on Social Media: Influencing Young Adults’ Food Choices
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The aim of this study was to investigate whether social media influence young adults’ food choices through social modelling. Before the main study, a pilot was conducted to improve and develop scales for measuring the influence of social modelling, as well as some control variables. LÄS MER
44. Grovfodrets partikelstorlek och dess inverkan på konsumtion och foderutnyttjande hos mjölkkor
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Nutrition and ManagementSammanfattning : Grovfoder i form av gräs, majs eller baljväxter är den viktigaste komponenten i mjölkkors foderstat då det bidrar till att upprätthålla en normal vomfunktion. Grov-foder stimulerar tuggning och idissling som reducerar grovfodrets partikelstorlek, vil-ket krävs för att fodret ska kunna passera genom vommen. LÄS MER
45. Correlations between Health and Communication Trends: An Analysis of the Impact on Swedish Supermarkets
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis aims to examine the development of health trends in Sweden, since it is argued that they will prevail and even become more extreme in the near future. Supermarkets will have to understand the impact of those health trends on consumer behaviour and therefore are required to comprehend the sociological, cultural and psychological factors behind these. LÄS MER