Sökning: "eco CSR"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden eco CSR.
1. Considering the value of corporate social responsibility (CSR) for Supermarkets’ customers in Sweden and Egypt, quantiaive sudy, 18-10-2022
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The values and ethical aspects of CSR has received a large number of researcher attentionover the last decade and this study is focused on value of CSR in the context of bothSweden and Egypt. Results of this Quantitative research indicated that customers attentionand purchase decisions are motivated by CSR activities by corporations if people aware ofthe importance of CSR value. LÄS MER
2. The influence of sustainable development in strategic marketing : How companies use sustainability in their marketing strategy to attract the consumer?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Sustainable development is an emerging concept based on three pillars: economic, ecological and sustainable. Indeed, more and more consumers around the world are concerned about including this concept in their way of consumption. Then, on the one hand, sustainable development is an integral part of companies from a legal point of view. LÄS MER
3. An in-depth analysis of the approach towards“Environmental sustainability” and “Greenmarketing” from SMEs restaurant perspective in Sweden
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Growing number of SME restaurant and unsustainable food consumption creates a paradoxicaltension in the society from “Environmental sustainability” perspective. This paradoxicaltension requires every organizations to reduce their ecological footprint through minimizingits environmental effects. LÄS MER
4. Hur gröna är gröna initiativ, egentligen? : En studie om den hållbarhetsrelaterade marknadsföringens inverkan på kritiska antikonsumenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Allt fler företag börjar engagera sig i viktiga miljöfrågor till följd av den allvarliga klimatkrisen och pandemin har varit en bidragande faktor till detta uppvaknande. Det här är något som är synbart i företags olika marknadsföringskampanjer. LÄS MER
5. Köttproducenter och processen för miljöcertifiering : En kvalitativ studie om miljömärkningar ur köttproducentens perspektiv
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Studien behandlar köttproducenternas egna åsikter och tankar kring miljömärkningaroch ekologisk produktion. Tidigare studier har främst behandlat konsumenten och dennes attityd gentemot certifieringar och producenterna har befunnit sig i bakgrunden som tysta åskådare. LÄS MER