Sökning: "eco CSR"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden eco CSR.

  1. 1. Considering the value of corporate social responsibility (CSR) for Supermarkets’ customers in Sweden and Egypt, quantiaive sudy, 18-10-2022

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :ASRAFUL CHOWDHURY; Ali Mohamed; [2022]
    Nyckelord :Corporate social responsibilities CSR ; CSR in Retails; Supermarkets retails; sustainability; corporate responsibility; corporate accountability; corporate citizenship; CSR initiatives; business ethics; Millennials.;

    Sammanfattning : The values and ethical aspects of CSR has received a large number of researcher attentionover the last decade and this study is focused on value of CSR in the context of bothSweden and Egypt. Results of this Quantitative research indicated that customers attentionand purchase decisions are motivated by CSR activities by corporations if people aware ofthe importance of CSR value. LÄS MER

  2. 2. The influence of sustainable development in strategic marketing : How companies use sustainability in their marketing strategy to attract the consumer?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elisa Perrin; Juliette Ferrer; [2021]
    Nyckelord :consumer; green marketing; product; promotion; Sustainability Marketing Strategy SMS ; responsible consumption; Corporate Social Responsibility CSR ; corporate citizen.;

    Sammanfattning : Sustainable development is an emerging concept based on three pillars: economic, ecological and sustainable. Indeed, more and more consumers around the world are concerned about including this concept in their way of consumption. Then, on the one hand, sustainable development is an integral part of companies from a legal point of view. LÄS MER

  3. 3. An in-depth analysis of the approach towards“Environmental sustainability” and “Greenmarketing” from SMEs restaurant perspective in Sweden

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Mahabubul Alam; [2021]
    Nyckelord :Environmental sustainability; Green marketing; organic food; KRAV certificate; eco labeling; Small and medium-sized enterprises SME ; Corporate social responsibility CSR ; Sustainable development.;

    Sammanfattning :  Growing number of SME restaurant and unsustainable food consumption creates a paradoxicaltension in the society from “Environmental sustainability” perspective. This paradoxicaltension requires every organizations to reduce their ecological footprint through minimizingits environmental effects. LÄS MER

  4. 4. Hur gröna är gröna initiativ, egentligen? : En studie om den hållbarhetsrelaterade marknadsföringens inverkan på kritiska antikonsumenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Laila Hanna Amsso; Jad Merhebi; Kristian Kocevski; [2021]
    Nyckelord :Green marketing; Green demarketing; CSR; Motives; Consumption; Nonconsumption; Perception; Association; Circularity; Skepticism; Green marketing; Green demarketing; CSR; Motiv; Konsumtion; Antikonsumtion; Perception; Association; Cirkularitet; Skepticism;

    Sammanfattning : Allt fler företag börjar engagera sig i viktiga miljöfrågor till följd av den allvarliga klimatkrisen och pandemin har varit en bidragande faktor till detta uppvaknande. Det här är något som är synbart i företags olika marknadsföringskampanjer. LÄS MER

  5. 5. Köttproducenter och processen för miljöcertifiering : En kvalitativ studie om miljömärkningar ur köttproducentens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lova Björnberg; Alexandra Laitila; [2021]
    Nyckelord :Hållbar produktion; hållbar konsumtion; jordbruk; ekologiskt jordbruk; produktionsstrategier; hållbarhetsstrategier; miljöcertifiering; miljömärkning; ekologisk produktion; CSR; köttproduktion;

    Sammanfattning : Studien behandlar köttproducenternas egna åsikter och tankar kring miljömärkningaroch ekologisk produktion. Tidigare studier har främst behandlat konsumenten och dennes attityd gentemot certifieringar och producenterna har befunnit sig i bakgrunden som tysta åskådare. LÄS MER