Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Konsumenters uppfattningar av företags hållbarhetsåtgärder : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende i förhållande till företags produktförändringar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Max Stenmark; Emma Drugge; Daniel Holmqvist; [2023]
    Nyckelord :Greenwashing; Consumer trust; Green Consumer Behavior; Ethical Consumer Behavior; Consumer Perception Theory; Nudging; Signaling Theory; Green Consumtion Values; Theory of Planned Behavior; Hållbart köpbeteende; Ekologisk Medvetenhet; Normer och Attityder; Konsumentförtroende; Produktinnehållsminskning; Konsumentuppfattning; Ekologisk medvetenhet; Miljöengagemang;

    Sammanfattning : This thesis explores consumer perceptions of corporate sustainability, particularly how the removal of product accessories for environmental reasons is perceived. It highlights the importance of concrete evidence like eco-labeling to support sustainability claims. LÄS MER

  2. 2. Does Brand Personality Beat Sustainability Claims?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emilia Gottbrink-Müller; Jennifer Teurnberg; [2023]
    Nyckelord :Consumer preconceptions; Sustainability preconceptions; Brand image; Brand personality; Luxury;

    Sammanfattning : Sustainability has been an inevitable topic globally and its importance is not expected to decline in the near future. Lately, sustainable options have taken a bigger proportion of the market share within the fashion industry. LÄS MER

  3. 3. Konsumentens upplevelse av gröna hållbara åtaganden: Greenwash eller brainwash?

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emmie Alwert; Kajsa Pålsson; [2022]
    Nyckelord :Greenwashing; sustainability; sustainable development; Corporate Social Responsibility; konsumer; konsuming behaviour; eco-labeling; marketing; green-marketing; green trust; Sweden;

    Sammanfattning : Greenwashing is considered a global issue and refers to a process of conveying false information and marketing about a company's products and how they are produced. Greenwashing in marketing will give consumers the belief that a company is more eco-friendly than it really is and leads to unsustainable claims. LÄS MER

  4. 4. Konsten att handla hållbart : En studie om greenwashing och konsumenters förtroende till certifiering och miljömärkning av livsmedel

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Josefin Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Greenwashing; grön marknadsföring; grön konsumtion; livsmedel; ekologisk certifiering; miljömärkning;

    Sammanfattning : Consumer demand for green products in the market is increasing. This has led to green marketing becoming more common, however, the line between green marketing and greenwashing is not entirely clear. LÄS MER

  5. 5. Tillit för en ny produkt inom hårkosmetikindustrin : En studie om tillit vid konsumtion på internet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Mirieme Belarbi; My Sandberg; [2022]
    Nyckelord :Hårkosmetikindustrin; Kosmetikaindustrin; Tillit; Produktegenskaper; Internet; Schampo;

    Sammanfattning : Background:  The cosmetic industry is one of the most leading industries in the world. With the help of the internet, the consumption of cosmetics has increased because the consumer can consume regardless of place or time. LÄS MER