Sökning: "eco-labeled product"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden eco-labeled product.

  1. 1. Produktbeskrivningar och betalningsvilja : En kvantitativ studie om hur sensoriska och miljömärkta produktbeskrivningar påverkar konsumentens betalningsvilja

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Agnes Högberg; Rebecka Svensk; [2021]
    Nyckelord :Sensory descriptions; Sensory attributes; Eco-labeled; Fairtrade; Ecological; Willingness to pay; Sensoriska produktbeskrivningar; Sensoriska attribut; Miljömärkt; Fairtrade; Ekologisk; Betalningsvilja;

    Sammanfattning : Syfte: Produktbeskrivningar kan kommunicera de fördelaktiga egenskaper som en vara medför, vilket kan få produkten att skilja sig från mängden. Under de senaste decennierna har det skapats ett ökat intresse för både sensoriska och miljömärkta produktbeskrivningar och för företag blir det allt viktigare att lyckas identifiera vilka faktorer som påverkar betalningsviljan hos konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Gärna en miljömärkning - men till vilket pris? : en kvalitativ studie om miljömärkningars betydelse för generation Millennials och deras attityder gentemot miljöanpassade produkter och hållbar konsumtion

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erica Edlingsson; Karolina Rantala; [2021]
    Nyckelord :Brands; consumer attitudes; eco-labels; green marketing; millennials; sustainable consumption; Grön marknadsföring; hållbar konsumtion; konsumentattityder; miljömärkningar; Millennials; varumärken;

    Sammanfattning : Millennials as consumers are often more positive towards sustainable consumption than their actual consumption behavior shows. Furthermore, eco-labels are considered an easy way to show that a brand or product is environmentally friendly. They are perceived as reliable information and can therefore influence consumers' choices. LÄS MER

  3. 3. Consumers’ preferences towards eco-labeled products and purchase intention : The moderating effect of national culture

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristina Checheleva; Tatiana Kucheryavenko; [2017]
    Nyckelord :Eco-labeling; eco-labeled product; consumer preferences; health care; environmental care; purchase intention; culture; cultural dimensions; moderating effect.;

    Sammanfattning : Eco-labeling is an important matter in the modern world, because of its relationship to the significant issues of the society, i.e. environmental and health care. More and more people pay great attention to the ‘green’ aspect of their lives. LÄS MER

  4. 4. Communication of sustainable fashion : To communicate sustainable fashion through the label

    Master-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Annika Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Sustainability; Eco-label; Marketing; Visual communication; Message; Fashion supply chain; consumer behaviour;

    Sammanfattning : The purpose in this thesis is to analyse which information about the sustainable impacts in fashion supply chain is the most important for the consumer. To find out how the eco-label can be designed with information and messages about the sustainable producing process, and to make the consumer more safe and satisfied with the fashion industry’s communication about sustainability and their sustainable products. LÄS MER

  5. 5. Ursprungsmärkt : En studie om konsumenters betalningsvilja för ursprungsmärkta livsmedelsvaror

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Annie Larsson; Oskar Wirfelt; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This bachelor thesis argues for consumers' views on origin labeling effect and their willingness to pay for goods with this kind of label. The purpose of this study is to analyze the factors that influence and to measure willingness to pay for a national origin labeled product previously only competeing with a less expensive conventional product, when a further regional product is introduced in the purchasing decisions of consumers. LÄS MER