Sökning: "eco-labelling"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade ordet eco-labelling.
16. Social or environmental labelling- Consumers’ knowledge, attitudes and preferences
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Social or environmental labelling- Consumers’ knowledge, attitudes and preferencesEngelska nyckelord: labelling, social or environmental labelling, eco-labelling, sustainability, transparency, fashion consumer, visual/verbal communication, consumer buying behaviour, green consumerism.Sammanfattning på engelska: In the recent years the Swedish fashion retailers have increased their range of various social or environmental labels on their garments which in return has created confusion amongst the fashion consumers. LÄS MER
17. Marketing Sustainability in Charter Tourism : The Influence of Brands, Eco-Labels and their Combination on the Swedish Charter Tourist´s Decision Making
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Tourism as one of the biggest industries in the world has been changing continuously and rapidly. The publishing of the Brundtland Report in 1987 has accelerated the discussion about combining economic, social and environmental factors – the so-called triple-bottom line – in order to secure long-term sustainable living conditions on a finite planet for both business and society. LÄS MER
18. Objective and Subjective Knowledge as Determinants for the Attitude towards and Consumption of Eco-labelled Food : The Case of Fairtrade Food
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Eco-labels are increasingly important to certify food that is produced under sustainable conditions. In this paper variables are analysed that are important for consumers’ purchase decisions of eco-labelled food exemplified by the case of Fairtrade products. LÄS MER
19. När leder kännedom till handling? : en studie om hur den ekologiska miljömärkningen KRAV kan nå ut till fler konsumenter
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Jordbruket är den mest klimatkänsliga sektorn som både påverkas av och påverkar klimatförändringarna. Ekologiska livsmedel är att föredra ur miljösynpunkt då konstgödsel och bekämpningsmedel inte förekommer i den ekologiska odlingen. KRAV-märkningen är Sveriges mest kända miljömärkning och visar att en vara är ekologisk odlad. LÄS MER
20. Klimatcertifiering av livsmedelsföretag : - En kvalitativ studie om vad som får företag att anta klimatmärkningen och vad det innebär
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : This essay is a study of the motives and driving forces affecting how a food producer looks at, and incorporates, an environmental-labeling and its impact on their organization and strategy. Driving forces and motivations is an important part of a business strategy and impacts its content and its expression. LÄS MER