Sökning: "eddestål"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet eddestål.

  1. 1. Vad säger hembrevet? : En kritisk diskursanalys av tre förskolors hembrev

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Mathilda Eddestål; [2017]
    Nyckelord :Critical Discourse Analysis; School Letters; Preschool; Cooperation; Intercultural; Kritisk diskursanalys; Hembrev; Förskola; Samverkan; Interkulturalitet;

    Sammanfattning : Förskolan ska enligt Läroplanen för förskolan ha en samverkan med hemmet likväl som förskolan har ett jämlikhetsuppdrag. Med utgångspunkt att den skriftliga kommunikationen har möjlighet att nå samtliga vårdnadshavare studerar denna studie hembrev. LÄS MER

  2. 2. Samverkan med vårdnadshavare på mångkulturella förskolor : En kvalitativ studie om fyra pedagogers tankar kring kulturell mångfald och dess inverkan på samverkan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Mathilda Eddestål; [2016]
    Nyckelord :Cooperation; multicultural preschools; intercultura; Samverkan; mångkulturella förskolor; interkulturalitet;

    Sammanfattning : Cooperation with guardians in multicultural preschools - A qualitative study of four educators’ ideas about cultural diversity and its impact on cooperation Author: Mathilda Eddestål Mentor: Åsa Arketeg Term: Fall 2016 Abstract: The purpose of this study is to research educator’s communication strategies in multicultural schools, based on whether the educator’s weights in the multicultural background of the child’s guardian(s) in the cooperation process. My research questions are: - What communication strategies have educators to achieve cooperation with the guardians? - In what way is the cultural background of the guardian being considered by the guardians in cooperation? To answer these questions, I have made a qualitative study with semi-structural interviews as a method, which are completed with educators working in multicultural pre-schools. LÄS MER