Sökning: "editability"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet editability.
1. Digitala dialoger : En analys av affordansers påverkan på antifeministisk kommunikation på plattformarna X, Instagram och Rumble
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Den här studien undersöker vilka affordanser sociala medie plattformarna X, Instagram och Rumble förser och hur affordanserna används av tre olika antifeministiska kreatörer. Vi använde oss av Treem och Leonardis teori om affordanser, där observationsschemat delades in i synlighet, varaktighet, redigerbarhet och anknytning. LÄS MER
2. Digitala verktygs roll för elevers skrivande av ut-texter : En litteraturstudie om digitala verktyg i förhållande till elevers stavning, redigering och motivation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att belysa hur skrivande med digitala verktyg som en dator eller surfplatta, påverkar elevers skrivande av ut-texter. Studien består av tre teman: a) stavning b) redigering och c) motivation och utifrån dessa presenteras och diskuteras forskning om det digitala skrivandet. LÄS MER
3. Collective Identity Framing in a Digital Grassroots Movement An Affordance Perspective
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : A fair share of today’s activism is taking place on social media platforms such as Facebook and Twitter, which have made scholars call for a re-conceptualization of the definition and understanding of political struggle. Traditionally, social sciences have viewed collective identity framing alongside political opportunities and mobilizing structures as equally influential factors for engaging in protest. LÄS MER
4. Närvaro i sociala medier : En studie av kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Denna studie syftar till att öka förståelsen för olika samhällsaktörers, i denna studie sex företag och två ideella organisationer, strategier för sociala medier. Hur strategierna ser ut, hur de formas, samt om det existerar några skillnader eller likheter mellan de två grupper vi valt att ställa mot varandra i en jämförelse. LÄS MER