Sökning: "educational continuity"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden educational continuity.

  1. 1. ”Att blanda saft antar jag är kemi också” : Förskollärares uppfattningar om alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i förskolans kemiundervisning med barn 1–3 år.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linda Olsson; Linnéa Johansson; [2024]
    Nyckelord :Augmentative and alternative communication AAC ; Early childhood education; Pre-school Teachers’ Opinions; Chemistry education; Communication; Alternativ och kompletterande kommunikation AKK ; Förskolepedagogik; Förskollärares uppfattningar; Kemiundervisning; Kommunikation;

    Sammanfattning : Många barn behöver alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) för att tillgodogöra sig undervisningen i förskolan. AKK kan därmed bidra till undervisningen av kemi, speciellt undervisning för de allra yngsta barnen. LÄS MER

  2. 2. The State of the Guatemalan Education System through an Analysis of Teachers’ Education Programs

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Megan Cristina Rothwell Guerra; [2023]
    Nyckelord :Guatemala; Education; Middle-range theory; professions; teachers; Social Sciences;

    Sammanfattning : Improvement of the Guatemalan national education system is a center for development. Many attempts have been made over the years to improve the system; one, in particular, is the creation of the National System for Teacher Training. LÄS MER

  3. 3. DIGISKUA : "Vi får lära eleverna att det är OK att misslyckas." En studie om ämneslärares upplevelser av utvecklingsarbete på vetenskaplig grund i särskild undervisningsgrupp.

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Zahra Motavalli; [2023]
    Nyckelord :school development project; agency; teachers experiences; language development; digitization; social constructivism; inclusion; special education; skolutvecklingsprojekt; agency; lärares upplevelser; språkutveckling; digitalisering; socialkonstruktivism; inkludering; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Lärares villkor att ingå i skolutvecklingsprojekt är starkt kopplat till samhälls- och policyförändringar på makro- meso- och mikronivå. På mikronivå har ämneslärare i en särskild undervisningsgrupp ingått i ett forskningsutvecklingsarbete inom Språkutvecklande digitaliseringsarbete då det finns ett utvecklingsbehov inom dessa områden. LÄS MER

  4. 4. Numerical Simulations of Resonant Tunnelling Diodes

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Love Sundström; Alexander Holmström Janeld; [2023]
    Nyckelord :Quantum mechanics; numerical methods; resonant tunnelling diode;

    Sammanfattning : In this thesis, four different numerical techniques are implemented for the purpose of simulating resonant tunnelling diodes (RTDs). The chosen methods were: piecewise constant transfer matrix (TMM-C), piecewise linear transfer matrix (TMM-L), quantum transmitting boundary method (QTBM), and the Crank-Nicolson method (CN). LÄS MER

  5. 5. Från kooperativ socialism till nyliberal valfrihet : En kontextualisering av Reggio Emilias möte med svensk barnomsorg

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för historia och samtidsstudier

    Författare :Niklas Törnsten; [2023]
    Nyckelord :Swedish Reggio Emilia; History of Pedagogy; Educational History; Early Childhood Education; Democracy; Svensk Reggio Emilia; Pedagogikhistoria; Utbildningshistoria; Förskolepedagogik; Demokrati;

    Sammanfattning : Swedish Reggio Emilia-inspired pedagogy has been decribed as a democratic paradigm shift for Swedish preschools. A grassroots movement based on the same resistance to traditional authoritarian pedagogy and political alignment that the Italien example entailed in the post-fascist Reggio Emilia. LÄS MER