Sökning: "educational drama"

Visar resultat 16 - 20 av 51 uppsatser innehållade orden educational drama.

  1. 16. Educational Approaches & Strategies for ESL Teaching in Swedish Compulsory Schools

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jesper Lindberg; [2019]
    Nyckelord :English as a second language; second language teaching and learning; teacher attitudes; bilingual education; educational strategies; educational approaches; Engelska som andraspråk; lärande och inlärning; lärarattityder; tvåspråkig utbildning; strategier för lärande; närmanden för lärande;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate what educational approaches and strategies that are used by five teachers of English as a second language (ESL) and how they differ between three different schools. This was done through reviewing literature about educational approaches and strategies in ESL and analyzing the responses from a questionnaire given to five teachers in grades seven to nine at three different schools. LÄS MER

  2. 17. Glosor i rampljuset : en studie av ordinlärning i engelska via läromedel och Readers Theatre

    M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Tobias Edström; Regina Näslund; [2018]
    Nyckelord :ord; ordinlärning; glosor; engelska; pedagogiskt drama; Readers Theatre; lästeater; läromedel;

    Sammanfattning : Andraspråksinlärning förutsätter att elever lär sig nya ord och därmed förutsätter ett välfungerande minne och undervisningsmetoder som utnyttjar hur minnet lagrar och återkallar ord. I svenska grundskoloranvänds ofta den traditionella metoden, där elever får bekanta sig med nya ord och fraser (det vill säga glosor) genom att ta del av olika läromedelsbaserade texter och inspelningar i samband med en gloslista som ska instuderas till ett kommande glosförhör. LÄS MER

  3. 18. Innehållet i fokus med Storytelling Dramas : En aktionsforskningsstudie kring ett intresseväckande berättelseskrivande

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Titti Stavehaug; Britt-Inger Svensson; [2017]
    Nyckelord :action research; co-operative learning; learning styles; writing skills; Storytelling dramas; aktionsforskning; samlärande; lärstilar; skrivutveckling; Storytelling dramas;

    Sammanfattning : Abstract The study aims to develop knowledge through Storytelling Dramas where teachers and students learn together. The ambition is to investigate if drama variation in teaching, can increase more students' motivation to learn and develop their writing skills concerning more content rich and imaginative lyrics. LÄS MER

  4. 19. Pedagogiskt drama i engelskundervisningen : En empirisk studie för drama som metod i engelskundervisningen för åk 4 till 6.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Hanna Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :educational drama; English teaching; pupils; second language; linguistic abilities; pedagogiskt drama; engelskundervisning; andraspråkselever; språkliga förmågor;

    Sammanfattning : Studien behandlar engelskundervisning för åk 4–6 där problemet är lärarnas inställningar gentemot pedagogiskt drama i engelskundervisningen. Syftet med där här studien är därför att undersöka hur pedagogiskt drama används i engelskundervisningen samt lärarnas inställningar till det. LÄS MER

  5. 20. Le th��tre �ducatif - un outil au service de l'enseignement du FLE en cadre scolaire

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Franska

    Författare :Mirella Mihart; [2016]
    Nyckelord :teaching French as a foreign language; oral communication skills; creative drama.; enseignement du FLE; compétence de communication orale; théâtre éducatif.;

    Sammanfattning : L?objectif de ce m�moire est d?�tudier le r�le que le th��tre �ducatif peut avoir sur le d�veloppement de la comp�tence de communication orale dans l?enseignement du fran�ais langue �trang�re (en abr�g� FLE) en cadre scolaire. La recherche montre que le th��tre �ducatif donne aux �l�ves la possibilit� d?utiliser leurs comp�tences linguistiques en les pr�parant pour des situations r�elles. LÄS MER