Sökning: "educational outcome"
Visar resultat 11 - 15 av 160 uppsatser innehållade orden educational outcome.
11. I vilken utsträckning utbildas framtida läkare och farmaceuter i Sverige om läkemedels miljöpåverkan? : En kartläggning
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för farmaciSammanfattning : Background: A negative outcome of consuming and manufacturing pharmaceuticals is that these substances reach the environment through different pathways. This can lead to severe consequences such as antibiotic resistance, but also disturbances in entire ecosystems. LÄS MER
12. Interactive wide-angle viewcamera for a virtual watch tower : A part of the Ngulia Project
Master-uppsats, Linköpings universitet/ReglerteknikSammanfattning : The declining population of black rhinoceroses in Tsavo West national park, Kenya, has served as the driving force behind Project Ngulia, with Ngulia serving as an enclosed area within the park. As of now, the area is equipped with multiple cameras connected to a system that automatically classify animals and humans. LÄS MER
13. Dyslexia, ADHD and Educational Attainment using Polygenic Score: A Meta-analysis
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskapSammanfattning : Developmental Dyslexia (DD), Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), and Educational Attainment (EA) are highly prevalent conditions that have a significant impacton individuals' academic and social functioning. These conditions have a complex genetic basis and are often comorbid. LÄS MER
14. Innebörden av deltagande i barns fria lek : En kvalitativ studie om vilken syn pedagoger har på sitt deltagande i barns fria lek
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på vilken syn som pedagoger i förskolan har på sitt deltagande i barnens fria lek och vad begreppet deltagande har för innebörd hos pedagogerna. Jag vill belysa vad pedagogerna har för avsikt med sitt deltagande i leken, samt vad de definierar som lek och fri lek. LÄS MER
15. A phenomenographic study embracing the "wickedness" of education as sustainable development: Mapping the qualitatively different ways in which South-East European immigrants in Sweden understand the concept of Sustainable Development
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: This research is situated in education as sustainable development. It, therefore, aims to embrace the ‘‘wickedness’’ of sustainable development by allowing for qualitatively different ways of understanding to emerge from the participants’ descriptions. LÄS MER