Sökning: "eerika saaristo"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden eerika saaristo.
1. "Jag tror att jag skulle kunna avvänja mig vid vikten av att äga": Kollaborativ modekonsumtion utifrån konsumentens perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: “Jag tror att jag skulle kunna avvänja mig vid vikten av att äga” Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSMK65 Service management: Examensarbete för kandidatexamen, 15,0 hp, VT20 Författare: Frida Otteborn och Frida Jonsson Handledare: Eerika Saaristo Nyckelord: Kollaborativ konsumtion, Teorin om planerat beteende, konsumtionsbeteende, hyra kläder, fast fashion Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för den mening som kollaborativ modekonsumtion fyller samt hur konsumenters deltagande påverkas. Frågeställningar: Vilken mening fyller kollaborativ modekonsumtion för konsumenten? Hur påverkas konsumenters deltagande i kollaborativ modekonsumtion? Metod: Studien har tillämpat ett kvalitativt tillvägagångssätt och insamlingen av empirin har skett genom semistrukturerade intervjuer riktat till de som antingen har hyrt eller bytt kläder. LÄS MER
2. Finns organisationskultur i enmansföretag?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Finns organisationskultur i enmansföretag? - En intervjubaserad studie om hur organisationskultur yttrar sig när den endast består av en individ. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSMK65 Service management: Examensarbete för kandidatexamen, 15,0 hp, VT20 Författare: Anna Lundberg och Anton Mathisson Handledare: Eerika Saaristo Nyckelord: Enmansföretag, självanställd, organisationskultur, integrerad identitet Syfte: Syftet med studien är att djupare undersöka fenomenet enmansföretag med fokus på identitet och organisationskultur. LÄS MER
3. Chefens stöd i relationen till sina medarbetare: en studie kring hur stöd för frontpersonal upplevs genom relationen mellan frontpersonal och deras chefer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Chefens stöd i relationen till sina medarbetare: en studie kring hur stöd för frontpersonal upplevs genom relationen mellan frontpersonal och deras chefer Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01, Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2013 Författare: Sofie Fredriksson & Sara Thorén Handledare: Eerika Saaristo Nyckelord: Upplevt stöd, ledarskap, chefskap, relationer, medledarskap, frontpersonal Problem: Frontpersonal kan genom bra servicemöten med kunder skapa relationer som kan leda till framgång i serviceverksamheter, och chefer tycks ha en roll i att påverka medarbetarnas prestation. Utifrån detta är det motiverat att undersöka vilken betydelse chefer har i att stödja sina medarbetare, samt hur stöd för frontpersonal utformas i relationerna mellan chefer och medarbetare. LÄS MER