Sökning: "effekt media mix"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden effekt media mix.

  1. 1. Does growth of Limosilactobacillus reuteri DSM 17938 in infant formula have an impact on its probiotic features?

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Astrid Hägg; Carolin Marklund; [2022]
    Nyckelord :probiotics; postbiotics; Limosilactobacillus reuteri; gastrointestinal tract; infant formula;

    Sammanfattning : The human gut microbiota establishes at birth and forms a life-long relationship with its host. A rich diversity in the microbiota has been suggested as a key association for healthy individuals. To ensure a microbial equilibrium, clinically proven beneficial bacteria in the form of probiotics can be applied. LÄS MER

  2. 2. ”Ibland blir det för mycket” : En studie om hur anställda nyttjar Instant Messaging i multikommunikation

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Adrienne Nathanson; [2016]
    Nyckelord :Instant Messaging; Digital communication; Multicommunication; Simultaneous interactions; Media Richness Theory; Instant Messaging; Digital kommunikation; Multikommunikation; Simultana Interaktioner; Media Richness Theory;

    Sammanfattning : Instant Messaging är en digital kommunikationskanal i ett användarvänligt format för kommunikation i nära realtid. Som en växande trend på arbetsplatsen väljer allt fler företag att integrera kommunikationskanalen i sina kommunikationslösningar. LÄS MER

  3. 3. Mindre modemärkens öden : i branschens händer?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Manda Drott; Hanna Makowsky; [2012]
    Nyckelord :SME; image; word-of-mouth; growth; branding; brand awareness; brand image; external non-customer; tillväxt; varumärkesbyggande; varumärkeskännedom; externa branschaktörer;

    Sammanfattning : Den svenska modebranschen är en hårt konkurrensutsatt bransch och för mindre modeföretagi tillväxtfas är ett starkt varumärke och image en viktig del i att särskilja sig och sinaprodukter från mängden. I ett mindre modeföretag kan varumärkesfrågor lätt komma attbortprioriteras med främsta motivet att budgeten inte ger utrymme för den typen av satsningarsamt att kompetensen inom företaget ofta brister på just dessa punkter. LÄS MER

  4. 4. Annonsering utanpå tunnelbanevagnar : en studie om effektiviteten i pilotprojektet, Stockholm våren 2005

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Eva Larsson; Anna Karin Kinch; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi; annonsering; effekt; positionering; differentiering; kön; ålder; marknadsföring; attityd; tunnelbana;

    Sammanfattning : This thesis explores the effect of using a new media in the marketing mix. SL, in cooperation with Clear Channel, has covered the outside of an entire carriage, 46,5 meters long, in an underground train with an advertisement for a company. This new form of advertising has taken place in the Stockholm Underground system during spring 2005. LÄS MER