Sökning: "effekter av sponsring"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden effekter av sponsring.

  1. 1. Sponsringens effekter : Utifrån investeringar i SHL-arenor

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jonas Petersson; Marcus Pfeiff; [2021]
    Nyckelord :Sponsring; investering;

    Sammanfattning : Studien syftar till att beskriva företags syn på idrottssponsring och hur effekterna av den mäts och värderas. Studien syftar även till att beskriva sponsorers och rättighetsinnehavares syn på problematiken kring att sätta ett monetärt värde på de immateriella effekterna sponsringen bidrar med. LÄS MER

  2. 2. Bettingbolags sponsring till Allsvenskan och Allsvenska lag : Åsikter från unga svenska män

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Alexander Hamming; [2021]
    Nyckelord :Betting; unga män; sport; sportbetting; sponsring;

    Sammanfattning : Betting on sports is growing at a fast pace.  Betting addiction has today become a public health problem and young people in particular have a greater chance of becoming addicted to betting. Sports teams and leagues all over the world receive large sums of money from betting companies to be associated with them. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkas idrottsvarumärken av sponsoravtal med spelbolag? : En komparativ studie mellan Linköping HC och Brynäs IF

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Michael Corsini; Charlie Edman; [2019]
    Nyckelord :brand; sponsorship; sports; gambling; Betsson; Bauhaus; Linkoping HC; Brynas IF; SHL; varumärke; sponsring; idrott; spelbolag; Betsson; Bauhaus; Linköping HC; Brynäs IF; SHL;

    Sammanfattning : Today' s Sport organizations faces many challenges; they are to compete not just only on the pitch but also in many other fields. The commercialization of sports has contributed to that these sport organizations has evolved to be more like a regular company rather than just a non-profit sport team. LÄS MER

  4. 4. Svenska sponsorers effektmätning av sponsring : En studie om svenska sponsorers effektmätning av sponsring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Olofsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sports sponsorship is a marketing method that grows incredibly fast on the market. Already about 20 years ago it was difficult to find a sporting event that was not sponsored in any way and the more time has passed, the more the sponsorship has grown. LÄS MER

  5. 5. “Man ger ju inte pengar till någon för att vara snäll.” : En kvalitativ studie om företag ser effekter av sin sponsring till idrottsorganisationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linda Bergh; Sara Söderström; [2016]
    Nyckelord :Sponsorship; Marketing; Impact of Sponsorship; Sport Sponsorship; Sport Organization.; Sponsring; Idrottssponsring; Marknadsföring; Effekter av sponsring; Idrottsorganisationer.;

    Sammanfattning : Sport has a unique ability to convey different values. With a set of values that convey joy and fellowship, democracy and participation, the right to be with, and fair play, it is no wonder that the sport now has a major impact on society. Sports organizations has become an attractive platform for companies to establish their marketing strategies. LÄS MER