Sökning: "effektiv segmentering"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden effektiv segmentering.
1. Improving Change Point Detection Using Self-Supervised VAEs : A Study on Distance Metrics and Hyperparameters in Time Series Analysis
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis addresses the optimization of the Variational Autoencoder-based Change Point Detection (VAE-CP) approach in time series analysis, a vital component in data-driven decision making. We evaluate the impact of various distance metrics and hyperparameters on the model’s performance using a systematic exploration and robustness testing on diverse real-world datasets. LÄS MER
2. Segmentation of x-ray images using deep learning trained on synthetic data
Master-uppsats, KTH/FysikSammanfattning : Radiograph examinations play a critical role in various applications such as the detection of bone pathologies and lung cancer, despite the challenge of false negatives. The integration of Artificial Intelligence (AI) holds promise in enhancing image quality and assisting radiologists in their diagnostic processes. LÄS MER
3. Segmentering av medicinska bilder med inspiration från en quantum walk algoritm
Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : För närvarande utforskas quantum walk som en potentiell metod för att analysera medicinska bilder. Med inspiration från Gradys random walk-algoritm för bildbehandling har vi utvecklat en metod som bygger på de kvantmekaniska fördelar som quantum walk innehar för att detektera och segmentera medicinska bilder. LÄS MER
4. Marknadssegmentering i modern marknadsföring : En kvalitativ studie om hur segmenteringsstrategier påverkas av förändringar i samhällsnormer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie började som en kvalitativ deduktion där vi ville skapa en förståelse för vilka marknadsföringsstrategier som har starkt inflytande på generation X och om de skiljer sig från andra ålderssegment. I och med digitaliseringen och sociala mediers uppkomst har klassisk marknadsföring förändrats de senaste två decennierna. LÄS MER
5. Differentierad returhantering där kunden registrerar returen online - En metod för att utveckla arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : E-handel av kläder fortsätter att öka och följaktligen ökar andelen konsumentreturer. Det väckte intresset av att undersöka hur arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen kan förändras. LÄS MER