Sökning: "effektivisera kundservice"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden effektivisera kundservice.

  1. 1. Fördelar och nackdelar med Digitala assistenter : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Bruno Teglas; Ali Mosa; [2022]
    Nyckelord :Digital Assistants; Advantages; Disadvantages; Customer Experience; Usage; Companies; Quality of Experience; Artificial Intelligence; Voicebot; Chatbot.; Digitala Assistenter; Fördelar; Nackdelar; Kundupplevelse; Användandet; Verksamheter; Quality of Experience; Artificiell intelligens; Voicebot; Chatbot.;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence och robotar tar en allt större plats i samhället och viktiga arbeten automatiseras för att effektivisera processer. Digitala assistenter som är en AI-teknik tillämpas inom många verksamheter och underlättar många uppgifter. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens påverkan på bankmedarbetare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Smedman; Johanna Fischer; [2021]
    Nyckelord :Organisational change; digitalization och well-being; Organisationsförändring; digitalisering och välbefinnande;

    Sammanfattning : Digitaliseringen ökar och tar allt större plats i vårt samhälle, vilket ställer krav på att bankbranschen måste anpassa sig till utvecklingen och erbjuda sina kunder nya digitala tjänster. Bankbranschen har utvecklats i takt med digitaliseringen för att kunna effektivisera arbetssätt och erbjuda kunderna en ökad flexibilitet då kunderna inte behöver besöka ett bankkontor, utan kan sköta sina ärenden hemifrån via exempelvis sin mobiltelefon. LÄS MER

  3. 3. Chattbotars påverkan inom kundservice

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Arman Pourjam; [2021]
    Nyckelord :Artificial intelligence; AI; Chatbot; Customer service; Work System Theory; Chattbot; kundtjänst; artificiell intelligens; AI; Arbetssystemteori;

    Sammanfattning : The use of artificial intelligence (AI) has increased in recent years to create more efficient and innovative solutions. One type of AI solution introduced in several different industries is chatbots that customers can interact with by typing, or choosing from a number of options, and get direct responses from the system. LÄS MER

  4. 4. Processförbättringar inom försäkringsbranschen via en digital kundportal : En fallstudie på ett försäkringsbolags skadeprocess

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Sofia Söderberg; [2021]
    Nyckelord :Process improvements; BPI; digital customer portal; lead times; automation; bottlenecks; quality assurance of information; value creation; Processförbättringar; BPI; digital kundportal; ledtider; automatisering; flaskhalsar; kvalitetssäkring av information; värdeskapande;

    Sammanfattning : Business Process Improvement (BPI) is a challenge for most companies facing challenges in finding temporary solutions to immediate problems. An increased intertwining between the digital and the physical world leads to new ways of customer interaction. LÄS MER

  5. 5. Kartläggning och effektivisering av transporter

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nedim Taletovic; Sami Aslam; Johan Forseström; Joel Karpö Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :logistik; effektivisering; förbättring; ledtid; transporter; konsolidering;

    Sammanfattning : North Compass Windows i Göteborg är ett företag med strategin engineer to order. En kundorder tas emot och leverantören tillhandahåller det skräddarsydda fönstret och veckor senare monteras produkten av North Compass Windows på önskad plats. LÄS MER