Sökning: "effektivitet företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 115 uppsatser innehållade orden effektivitet företagsekonomi.

  1. 1. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sophie Lindström; Julia Blomqvist; Julia Köhl; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; Personaliserad marknadsföring; CRM; Köpprocess; Artificiell intelligens;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 2024-01-11  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet   Författare: Julia Blomqvist                 Julia Köhl                           Sophie Lindström                            02/04/16                         97/07/16                                  00/06/10  Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. BANKKUNDERS INSTÄLLNING TILL AI-BASERADE TJÄNSTER : En kvantitativ marknadsundersökning om svenska kunders inställning till användning av AI inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Axelina Skantz; Urcil Ngongo; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts med syftet att undersöka svenska privatkunders inställning till AI-baserade banktjänster och vidare undersöka om de demografiska faktorerna ålder, köneller utbildning utgör en betydande skillnad på inställningen. Bankkundernas inställning till övergången av allt mer automation och AI-baserade lösningar inom banken är viktig och kan påverkas av faktorer såsom förtroende, användar   nytta samt tjänstens syfte. LÄS MER

  3. 3. Prospektansvar: Om styrelseledamöters ansvar vid fel och brister i aktieprospekt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Martin Vidakovic; [2023]
    Nyckelord :Associationsrätt; Aktiebolagsrätt; Skadeståndsrätt; Värdepappersmarknadsrätt; Aktiemarknadsrätt; Prospekt; Nyemission; Företagsekonomi; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Mål om prospektansvar, det vill säga civilrättsligt ansvar för innehållet i prospekt, är ovanliga i svenska domstolar. Historiskt har endast ett fåtal sådana mål prövats, varav endast två har berört bolagsledningens ansvar. Inget sådant mål avseende bolagsledningens ansvar har prövats av Högsta domstolen. LÄS MER

  4. 4. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok 

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliwer Tomczyk; Wilma Pasanen; Nathalie Indiketiya Hewage; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; tillit förtroende; tekniskt förtroende; köpintention; sociala medier; riskbenägenhet; upplevd kontroll; teknisk effektivitet; Facebook och Tiktok;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31)                                Oliwer Tomczyk  (96/03/30)                             Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok  Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER

  5. 5. Införandet och tillämpningen av CRM i svenska myndigheter : En fenomenografisk studie om hur CRM upplevs av medarbetare på svenska statliga myndigheter

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Luwam Abrha; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; New Public Management; Efficiency; Communication; Organizational change; Isomorphism.; Customer Relationship Management; New Public Management; Effektivitet; Kommunikation; Organisationsförändring; Isomorfism.;

    Sammanfattning : I föreliggande uppsats studeras tillämpningen av Customer Relationship Management i svenska statliga myndigheter, med särskilt fokus på berörd personals uppfattningar om CRM-system. Undersökningar kring ämnet har tidigare verkställts i bland annat Västeuropa och USA och i dessa studier har tonvikt lagts på hur verksamhetens effektivitet har påverkats av CRM, men inga undersökningar av liknande slag har ägnats åt svenska myndigheter. LÄS MER